اخبار گردشگری

۷۶ روستای کشور امسال در زمینه تولید و اشتغال حمایت می شوند

به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی در کاشان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این طرح از ماه جاری در ۱۶ روستا در استان های کردستان، چهار محال و بختیاری، همدان و کرمانشاه آغاز شده است.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این چهار استان را ۲۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این رقم منهای اعتبارهای عمرانی، تملک های دارایی و زیرساختی است که مورد توجه بوده و پس از نیازسنجی ابلاغ خواهد شد.
مکارم حسینی گفت: اگر این طرح در این روستاها موفقیت آمیز اجرا شود در سال آینده نیز سایر روستاها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه مقرر شده توسط سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور و سایر دستگاه های مربوط به عمران و آبادانی روستاها، ۵۰۰ روستای کشور در زمینه اشتغال، تولید و ساماندهی مسایل مرتبط مورد حمایت قرار گیرند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری چنانچه ظرفیت های فرهنگی، تمدنی و تاریخی در روستاها وجود داشته باشد، مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.
به گفته وی، روستاهایی که ظرفیت صنایع دستی داشته باشند، با ایجاد بازارچه های صنایع دستی در زمینه این صنایع و هنرهای سنتی تولید، احیا، ترویج، صادرات و فروش آن مورد توجه قرار می گیرند.
مکارم حسینی همچنین روستای «نشلج» از توابع شهرستان کاشان را به علت وجود صنعت گیوه دوزی مشهور به «گیوه نشلجی» شامل اجرای این طرح دانست و ابرازامیدواری کرد با اجرای این طرح در نشلج در آینده شاهد شکوفایی منطقه باشیم.
وی اعتبارهای جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی در سال جاری را خوب دانست و گفت: این رقم نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گفته وی، پس از استقرار دولت یازدهم اعتبارهای جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رشد ۴۰۰ درصدی داشته که با وجود ۳۲ هزار اثر ثبتی، این رقم برای حفظ و احیاء ، چشمگیر نیست.
مکارم حسینی که زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در سفر به کاشان همراهی می کرد از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه های تاریخی بروجردیها، عامریها و مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان دیدن کرد.
۷۴۰۸/۶۱۳۶ * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین