اخبار گردشگری

سازمان میراث فرهنگی از ۷۶ روستای کشور در زمینه تولید و اشتغال حمایت می کند

به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم، عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی کاشان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این طرح از ماه جاری در ۱۶ روستا در استان های کردستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و کرمانشاه آغاز شد.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این چهار استان را ۲۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این رقم منهای اعتبارهای عمرانی، تملک های دارایی و زیرساختی است که مورد توجه بوده و پس از نیازسنجی ابلاغ می شود.
مکارم حسینی گفت: اگر اجرای این طرح در این روستاها موفقیت آمیز باشد در سال آینده نیز در سایر روستاها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه مقرر است که توسط سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور و سایر دستگاه های مربوط به عمران و آبادانی روستاها، ۵۰۰ روستای کشور در زمینه اشتغال، تولید و ساماندهی مورد حمایت قرار گیرند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری چنانچه ظرفیت های فرهنگی، تمدنی و تاریخی در روستاها وجود داشته باشد، مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.
به گفته وی، روستاهایی که ظرفیت صنایع دستی داشته باشند، با ایجاد بازارچه هایی در زمینه این صنایع و هنرهای سنتی تولید، احیا، ترویج، صادرات و فروش محصولات مورد توجه قرار می گیرند.
مکارم حسینی همچنین روستای «نشلج» از توابع کاشان را بدلیل وجود صنعت گیوه دوزی مشهور به «گیوه نشلجی» مشمول اجرای این طرح دانست و ابراز امیدواری کرد، با اجرای این طرح در نشلج در آینده شاهد شکوفایی منطقه باشیم.
وی اعتبارات جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی در سالجاری را خوب توصیف کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گفته وی، پس از استقرار دولت یازدهم، اعتبارهای جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشد ۴۰۰ درصدی داشته است که با وجود ۳۲ هزار اثر ثبتی، این رقم برای حفظ و احیاء آثار، چشمگیر نیست.
مکارم حسینی که زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در سفر به کاشان همراهی می کرد، امروز به اتفاق وی از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه های تاریخی بروجردی ها، عامری ها و مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان دیدن کرد.
افزون بر یکهزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی و تاکنون ۳۲۰ بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
۷۴۰۸/۶۱۳۶/۶۰۲۷ * خبرنگار: یوسف صائب* انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین