اخبار گردشگری

استان اصفهان رتبه نخست بوم گردی کشور را به خود اختصاص داد

به گزارش ایرنا، فریدون اللهیاری عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵۵ اقامگاه بوم گردی در سال گذشته در این استان به بهره برداری رسید.
وی افزود: با وجودی که فعالیت‌ های بوم گردی مختص بخش خصوصی است اما برای توسعه فعالیت ‌های روستایی و منطقه های کمتر توسعه یافته استان اصفهان، اقدام های لازم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است.
اللهیاری هم چنین از واگذاری یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط سازمان میراث فرهنگی و بانک کارآفرینی در سال گذشته برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیش‌ بینی ‌ها، سرمایه ‌های لازم در این زمینه جذب شود.
وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در اداره کل و اداره میراث فرهنگی شهرستان های استان اصفهان نیز با اشاره به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ، یادآور شد: نیروی انسانی سازمان میراث فرهنگی را بخش خصوصی و مردم تامین می کنند و وظیفه ما کاهش تصدی گری و افزایش مشارکت های مردمی است.
وی افزود: یکی از محوری ترین کارهای میراث فرهنگی استان در دو سال گذشته موضوع ساختار تشکیلاتی میراث فرهنگی بوده است که در برخی شهرستان ها که میراث فرهنگی حضور سازمانی نداشته با تمهیدات اندیشیده شده، اداره میراث فرهنگی تاسیس و دارای تشکیلات شده اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اذعان کرد: در برخی مجموعه بناهای تاریخی این استان با کاهش نیرو مواجه هستیم و می کوشیم در چارچوب برنامه ها و سیاست های سازمان میراث فرهنگی و در مسیر قانونی این کمبودها را برطرف کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در سفر به کاشان همراهی می کرد از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه های تاریخی بروجردیها، عامریها و مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان دیدن کرد.
۷۴۰۸/۶۱۳۶ * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین