اخبار گردشگری

عارف : ثبت‌های جهانی ایران باعث توسعه گردشگری و کاهش اتکا به نفت است

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، محمد رضا عارف سیاستمدار متولد یزد و معاون اول رئیس جمهوری دولت اصلاحات در صفحه اینستاگرامش یادداشتی به مناسبت ثبت جهانی یزد در فهرست میراث بشری یونسکو منتشر کرد:
در این یادداشت اینستاگرامی آمده است: «اعلام ثبت شهر زیبا و سرشار از معنویت دارالعباده یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر مسرت باری بود که لازم می دانم آن را به مردم بزرگ ایران و دوستداران میراث فرهنگی تمدن غرور آفرین ایرانی و اسلامی تبریک بگویم.
رخدادهای اینچنینی برای ملت کشور ایران حائز اهمیت و ثمربخش است. این امر از یک سو نشانگر عظمت تاریخی سرزمین پرافتخار ما و موجب ارتقای هرچه بیشتر جایگاه فرهنگی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان بوده و از سوی دیگر زمینه توسعه هرچه بیشتر گردشگری را برای ما فراهم خواهد آورد. در دنیای معاصر موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های حیاتی در توسعه کشورها محسوب می‌شود.
گسترش صنعت گردشگری هم چاره ای مناسب برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای ناپایدار نفتی است و هم مستقیما بر ارائه تصویری درست از ملت و کشور ما به جهانیان تاثیر خواهد گذاشت.
رویدادهای مبارکی از این دست اگر با برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه مسئولین ذیربط همراه شود، آینده درخشان را برای ارتقای کمی و کیفی گردشگری کشور به همراه خواهد داشت. شکی ندارم که جای جای این میهن زیبا با طبیعت بی نظیر خدادادی و معماری چشم نواز، خلاقانه و سرشار از معنویت ظرفیت آن را دارد که آوازه خود را از مرزهای جغرافیایی فراتر برده و در معرض دید چشم و قلب دیگر فرهنگ‌ها و ملیت‌ها قرار دهد.
به سهم خود از تمام کسانی که برای تحقق این رویداد شیرین و امیدبخش تلاش کردند، به ویژه مدیران و کارکنان سخت‌کوش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قدردانی می‌کنم.»
در جریان چهل‌و‌یکمین اجلاس کمیته میراث‌جهانی، روز گذشته، ۱۸ تیرماه شهر تاریخی یزد با اجماع ۲۱ عضو کمیته اصلی این اجلاس در فهرست میراث‌جهانی یونسکو ثبت شد.
این ثبت، بیست و دومین ثبت جهانی ایران و اولین شهر تاریخی ثبت شده کشورمان در فهرست میراث بشری یونسکو است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار:‌ علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین