اخبار گردشگری

رشد ۲۷ درصدی پروژه های میراث فرهنگی کرمان

به گزارش ایرنا محمود وفایی روز یکشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: هفت پروژه میراث فرهنگی استان کرمان مربوط به سرمایه گذاری و برای توسعه زیرساخت های گردشگری بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: ۸۷ درصد یا ۵۳ پروژه از پروژه های امسال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: ۴۶ پروژه در قالب مثلث توسعه اقتصادی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان کرمان تعریف شده است.
وفایی بیان کرد: در نتیجه سیاست های اقتصاد مقاومتی استان کرمان برای اولین بار پروژه های بزرگی در سطح این استان تعریف کرده که بیش از سه هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان حجم ریالی برای مرمت آثار تاریخی استان کرمان هزینه شده و در حوزه مرمت آثار در قیاس با همه استان های کشور اول هستیم و در سال ۹۴ و ۹۵ بیشترین حجم ریالی که خارج از اعتبارات دولتی بوده در این بخش هزینه شده است.
وفایی گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی روستایی به عنوان یک مدل بسیار خوب و موفق با همراهی مجموعه مدیریتی استان به خوبی انجام شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۱۰ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان ایجاد شده و امسال نیز برای احداث حداقل ۵۰ مورد برنامه ریزی کرده ایم.
وی بیان کرد: عمده طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشکری متکی به منابع مالی و بانکی هستند و متاسفانه آنچنان که شایسته است حمایت لازم از سوی بانک ها انجام نمی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات در حوزه بوم گردی و گردشگری در این استان از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
وفایی گفت: یکی از نیازها و ضرورت های اساسی استان کرمان با وجود همه کارهای خوب انجام شده، معرفی این استان در داخل و خارج از کشور است و متاسفانه از این حیث خیلی عقب هستیم و نتوانسته ایم حجم کارهای خوب را معرفی کنیم.
وی افزود: برنامه مفصل بازاریابی و تبلیغات از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و انتظار است که در اعتبارات امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد.
هفتاد و پنجمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به ریاست استاندار در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
۷۴۴۰/۳۰۲۹

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین