اخبار گردشگری

بازدید مسئولان کشوری از معبد آناهیتا کنگاور

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا در حاشیه این بازید در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه امروز در راستای ساماندهی این محوطه تاریخی صورت گرفت که قرار است برنامه مطالعاتی و پژوهش ها با شدت بیشتری در سال ۹۶ دنبال شود.
بابک طاهریان با اشاره به مرحله نخست ساماندهی معبد آناهیتا، تصریح کرد: در سه ماه پایانی سال ۹۵ پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا اقدام به طراحی و اجرای مسیر گردشگری در این محوطه تاریخی کرد که مورد اقبال مسئولان، میهمانان نوروزی و مردم شهرستان کنگاور قرار گرفت.
وی افزود: طراحی و اجرای اتاق معرفی، نمایش و VIP در ورودی معبد آناهیتا برای رفاه حال گردشگران از دیگر برنامه های ساماندهی این محوطه تاریخی است که در سال جاری انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنگاور دروازه شرقی ورود گردشگران به کرمانشاه و استانهای غربی است، ساخت تابلو معرفی معبد آناهیتا در ورودی استان از نیازهای ضروری این شهرستان تاریخی است که توسط پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا در حال اجرا می باشد.
سرپرست پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا در ادامه از راه اندازی موزه مردم شناسی و نمایشگاه کبریت کلکسیونی در معبد آناهیتا در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: در این موزه، اشیای تاریخی و اقلامی به نمایش در خواهد آمد که معرف فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه ریزی کشور، رضا معصومی راد رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه ریزی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه به همراه جمعی از مسئولان شهرستان کنگاور در این بازدید حضور داشتند.
معبد آناهیتا کنگاور سالها در شرایط نابسامانی قرار داشت که اکنون با حمایت دولت تدبیر و امید و پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا در حال ساماندهی است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
معبد آناهیتا مربوط به دوران پیش اسلام است که بعد از تخت جمشید بزرگترین بنای سنگی قبل از اسلام محسوب می شود.
۸۰۶۶/۷۴۴۷ خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین