اخبار گردشگری

معاون استاندار آذربایجان شرقی: ۷۰ درصد امور تبریز ۲۰۱۸ باید بر عهده بخش غیردولتی باشد

به گزارش ایرنا، سعید شبستری خیابانی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: بخش دولتی باید سیاست گذار، ناظر و تسهیل کننده برای ایجاد زیرساخت ها و تسهیلات لازم در این رویداد باشد و بخش غیردولتی باید کارهای اجرایی را به دست بگیرد.
وی با بیان اینکه مردم و بخش غیردولتی باید وارد صحنه شده و به ایفای نقش در این رویداد تاریخی بپردازد، اظهار کرد: ستاد اجرایی تبریز ۲۰۱۸ باید بخش غیردولتی را برای مشارکت در این رویداد تشویق کند و امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار آن ها قرار دهد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از گرانی هتل ها و رستوران های استان برای گردشگران و مسافران یادآوری کرد: نرخ هتل ها و رستوران های این استان بالاتر از سایر کلان شهرهاست، به طوری که گردشگران و مسافران خوابیدن در چادر در پارک ائل گلی را به ماندن در هتل ترجیح می دهند.
شبستری با تاکید بر مشتری مداری هتل ها و رستوران ها، ادامه داد: هتل ها و رستوران ها باید قیمت تخت ها و غذاهای خود را کاهش دهند تا گردشگران و مسافران از این اماکن استقبال کرده و با ایجاد خاطره خوش در آن ها زمینه حضور آن ها در سال های بعد در استان را فراهم کنند.
وی با انتقاد از بسته بودن بازار در روزهای تعطیل گفت: فرهنگ سازی برخورد بهینه با گردشگران و داشتن سعه صدر در برخورد با مسافران ضروری بوده و باید در این زمینه آموزش های لازم به آن ها ارایه شود.
شبستری، بر ایجاد پارکینگ در روستای کندوان، توجه به روستاهای گردشگری، ارایه آموزش های لازم به صنوف مختلف از جمله هتل داران، آژانس ها، راهنمایان گردشگری و مجامع صنفی و عملیاتی کردن پروژه های تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید برنامه های خود را از کلیات به اجرا تبدیل کرده و تکالیف مصوب در ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ را از دستگاه های بالا دستی پیگیری کنند.
محمدصادق پورمهدی با بیان اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸ برای بهره مندی کل استان از این رویداد در ۵ محور تعریف شده است، افزود: محوریت اصلی این رویداد تبریز بوده و نباید به فراموشی سپرده شود.
وی اظهار کرد: در این رویداد شهردار تبریز به عنوان دبیر اجرایی، مسئولیت اصلی را بر عهده داشته و باید پای کار باشد و نقش خورا به صورت پررنگ ایفا کند.
به گزارش ایرنا معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر فرهنگ سازی و آموزش در صنوف مختلف به ویژه اصناف و بازاران از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید و یادآوری کرد: این سازمان باید برای تبریز ۲۰۱۸ برنامه ارایه کند و در خصوص باز بودن بازار و واحدهای خدمات رسان در روزهای تعطیل برای آن ها تعیین تکلیف کند.
پورمهدی، خواستار استفاده از نظرات، ایده ها و برنامه های مراکز دانشگاهی در تبریز ۲۰۱۸ شد و ادامه داد: دستگاه ها باید با استفاده از ظرفیت های خود برای انجام این رویداد برنامه ارایه کنند و رسانه ها نیز در خصوص این رویداد بیشتر تلاش کنند.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: دستگاه های دولتی بسترساز و فراهم کننده زیرساخت های تبریز ۲۰۱۸ بوده و مردم و بخش غیردولتی باید با ایفای نقش اجتماعی خود فرهنگ های رفتاری خود را تقویت کنند.
داود بهبودی، با بیان اینکه منابع اعتباری این رویداد شامل منابع ملی، استانی، شهرداری و ۱۰ درصد دستگاه های اجرایی است، افزود: باید زیرساخت های موجود در محورهای گردشگری استان در این رویداد مشخص و زیرساخت های مورد نیاز نیز اعلام و برای هر محور باید سند و برنامه ای قابل دفاع ارایه شود.
وی اظهار کرد: تمامی دستگاه ها در این رویداد نقش داشته و باید در داخل دستگاه ها حوزه تبریز ۲۰۱۸ نهادینه شود و با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود نقش شان را ایفا کنند.
بهبودی بر مسئولیت پذیری و نقش پذیری نهادها، دستگاه ها و مردم در اجرای این رویداد تاکید کرد و افزود: نقش و مسئولیت هر یک از آن ها باید تقویت شود.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین