اخبار گردشگری

یونسکو اقدامات ایران در محوطه‌های تاریخی نقش جهان و شوش را تایید کرد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان اظهار کرد: وضعیت حفاظتی پرونده‌های ثبت‌جهانی کشورهای مختلف از جمله شوش و میدان نقش جهان اصفهان، روز گذشته در شهر کراکف لهستان، بررسی شد و مرکز کمیته میراث‌جهانی یونسکو با بیانیه‌ای از گزارش جامع ایران درخصوص اقدامات حفاظتی از این دو اثر ثبت‌جهانی تجلیل کرد.
وی افزود: کمیته میراث‌جهانی یونسکو با اعلام رضایت از تلاش‌های ایران برای صیانت و حفاظت از این دو اثر ثبت‌جهانی، از هیات ایرانی حاضر در اجلاس میراث‌جهانی یونسکو خواست تا گزارش ادواری دیگری در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ درخصوص حفاظت از این دو اثر به یونسکو ارسال کند.
طالبیان اضافه کرد: کمیته میراث‌جهانی یونسکو همچنین از اقدامات مرمتی ایران در میدان نقش جهان اصفهان و همچنین انتقال خط ۲ متروی اصفهان به بیرون از عرصه میدان نقش جهان ابراز رضایت کرد.
به‌گفته معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کمیته میراث‌جهانی یونسکو از ایران تقاضا کرده است که میراث‌جهانی اصفهان به‌طور مداوم مورد پایش قرار گیرد و تا پیش از فوریه ۲۰۱۸ گزارش ادواری حفاظت از نقش جهان برای یونسکو ارسال شود.
طالبیان که در اجلاس یونسکو حضور دارد، تاکید کرد: تلاش‌های حفاظتی در محوطه باستانی شوش نیز که گزارش آن در اجلاس حاضر یونسکو مطرح شد حاکی از اقدامات مهم ایران براساس دستورالعمل میراث‌جهانی یونسکو بود.
وی یادآور شد: کمیته میراث‌جهانی، ضمن تایید این اقدامات، از ایران خواست تا پیش از فوریه ۲۰۱۹ گزارش ادواری و وضعیت حفاظتی محوطه جهانی شوش را به یونسکو ارسال کند.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین