اخبار گردشگری

ورود ۲۰ هزار گردشگر هر پایان هفته به شهمیرزاد مشکل‌آفرین است

بهنام جهانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تعطیل بودن ادارات در روزهای پنجشنبه و جمعه باعث گسیل مردم از شهرهای اطراف به شهمیرزاد می‌شود، گفت: ورود تعداد قابل توجه گردشگران در روزهای پایانی هفته، باعث حجم بالای ترافیک و مشکلات متعدد در این شهر شده که نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی گفت: شهر شهمیرزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد حضور هم استانی ها و مسافران عبوری است که با توجه به کمبود امکانات این شهر، باید تدابیری اندیشیده شود.
بخشدار شهمیرزاد خاطرنشان کرد: ۱۲ سرویس بهداشتی برای مسافران مرمت و آماده شده اما با توجه به حجم بالای مسافر در فصل تابستان کافی نیست.
وی با اشاره به این که حجم بالای مسافرت ها در سه ماه تابستان انجام می شود و شهمیرزاد در برخی نقاط با کمبود امکانات اولیه بهداشتی و نانوایی مواجه است، خاطرنشان کرد: این مشکلات به صورت فصلی است و امکاناتی از قبیل نانوایی برای ساکنان ثابت این شهر کافی است.
بخشدار شهمیرزاد این شهر را از ظرفیت های گردشگری مهم استان سمنان دانست و خاطر نشان کرد: توجه به این ظرفیت با اتکا بر تامین زیرساخت ها و امکانات رفاهی محقق خواهد شد.
شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در ۳۰ کیلیومتری شمال سمنان واقع شده و جمعیتی بالغ بر۲۵ هزار نفر دارد، از سال ۱۳۸۶ شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده، در ارتفاع بیش از هزار و ۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل ییلاقی بودن و قرارداشتن در مسیر استانهای سمنان و مازندران، پذیرای گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است.
گردو و آلو دو محصول به‌نام و اصلی شهمیرزاد است و وجود خانه‌باغ ها در نقاط مختلف شهمیرزاد باعث جذابیت این شهر برای اسکان در تعطیلات شده است.
۶۱۰۳/۷۳۴۴ خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین