اخبار گردشگری

نقاشی خط مردمی در دلیجان به تصویر کشیده شد

به گزارش ایرنا روز جمعه ایرنا، در دومین شب از شب های هنری دلیجان و جشن سالانه هنر شهرستان، نقاشی خط مردمی با همکاری انجمن خوشنویسان دلیجان در موزه مردم شناسی این شهر به تصویر درآمد.
انجمن خوشنویسان شهرستان دلیجان به منظور معرفی بیش از پیش هنر خوشنویسی و نقاشی خط و رویکرد جدید نسبت به فضای سنتی قلم و کاغذ، برگزاری آیین، نقاشی خط را با رنگ و قلم مو با حضور مردم در شهرستان تدارک دید که با حضور شمار زیادی از شهروندان، نقاشی خط مردمی با توانایی و دیدگاه های مختلف در شهرستان دلیجان به تصویر کشیده شد.
این اثر هنری به مساحت ۵ مترمربع و با از الهام از پارچه های چهل تیکه قدیمی تهیه شد و جهت بازدید علاقمندان در موزه مردم شناسی دلیجان به نمایش درآمده است.
در سومین شب از شب های هنری دلیجان شامگاه جمعه ۱۶ تیرماه به همت انجمن هنرهای تجسمی شهرستان دو اثر دیده نشده زنده یاد استاد ابوالفضل بیگی نقاش فقید دلیجانی رونمایی می شود و برگزاری نقاشی متری ویژه کودکان و دو کارگاه آموزشی گل و مرغ و میناکاری نیز ترتیب داده شده است.
شهرستان دلیجان به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از ۵۱ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از اراک واقع شده است.
۶۹۹۲/۳۰۷۵/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین