اخبار گردشگری

استاندار آذربایجان شرقی خواستار استفاده از نمادهای آذربایجان در گذرنامه و اسکناس ها شد

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز ۲۰۱۸ افزود: زیرساخت های لازم برای تامین امنیت گردشگران خارجی در استان ایجاد شده و در بخش امنیتی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: بحث تبریز ۲۰۱۸ از دو سال پیش مطرح شده است و با امکانات محدود استان تا به امروز هر کاری که نیاز بوده، انجام شده است.
جبارزاده اظهار کرد: به غیر از شهرداری اعتبارات سال ۹۵ دیگر دستگاه های اجرایی استان باقیمانده که می توان از اعتبارات هزینه نشده برای برگزاری هر چه بهتر رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان پای کار آمده است، گفت: تقاضا داریم تا سازمان برنامه و بودجه نیز به جد پای کار آید.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمامی اصناف، اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی از آمادگی کامل برای برگزاری هر چه آبرومندانه ‘تبریز ۲۰۱۸’ برخوردار هستند ولی توان بخش خصوصی صنعتی ما این گونه نیست که زیرساخت های مهم استان را نیز عهده دار شود هرچند که یکی از محورها را شرکت مس سونگون تقبل کرده و سرمایه گذاری های آن را عهده دار شده است.
وی افزود: جاده تبریز- اهر- کلیبر که از مصوبه های سفر ریاست جمهوری است ۳۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و ۳۰ کیلومتر آن درحال ساخت است و اگر تامین اعتبار شود ۳۰ کیلومتر آن نیز که پیمانکارش مشخص است، به مرحله ساخت خواهد رسید.
جبارزاده ادامه داد: محور تبریز به جنوب استان نیازمند تعویض روکش جاده می باشد که برای اجرایی شدن آن باید اعتبارات لازم تامین شود.
وی اظهار کرد: منتظریم تا وزرات ورزش اعلام کند که چه تعداد از رویدادهای ورزشی خود را در سال ۹۷ در این استان برگزار خواهد کرد که در این خصوص مکاتبات لازم با وزارت انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی مکاتبات لازم با وزارت خانه های مربوط انجام شده و تا زمانی که مصوب نشده و ابلاغ نشود، نمی توان کاری در استان انجام داد و منتظر تصمیمات دستگاه های ملی هستیم.
وی تاکید کرد: زمان کم است و باید قبل از ۱۰ دی ماه سال جاری که آغاز برنامه های تبریز ۲۰۱۸ است، دستگاه ملی با توجه به پیشنهادهای ارائه شده مصوبات خود را اعلام کنند.
جبارزاده افزود: از صندوق توسعه ملی انتظار داریم سهمی از اعتبارات خود را به میراث فرهنگی و گردشگری با اولویت تبریز ۲۰۱۸ اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته همه تسهیلات طرح رونق به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص گرفته بود و امسال نیز برای بخش خدمات تسهیلات در طرح رونق سهمی در نظر گرفته نشده است که تقاضا داریم در طرح رونق تولید بخش خدمات و گردشگری توسط دولت مصوب شود و همچنین از منابع صندوق توسعه ملی نیز سهمی در نظر گرفته شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای هتل ها و مسافرخانه ها تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می شود و درخواست داریم برای هتل های یک و دو ستاره یارانه کمی در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: صدور ویزای الکترونیکی در تبریز انجام می شود که حتما مقدماتی می خواهد؛ باید متقاضی برای آمدن باشد که ما ویزای آسان و الکترونیکی بدهیم و یک اقدام ملی از سوی وزارت خارجه می خواهد.
جبارزاده ادامه داد: اختیارات دفتر وزارت خارجه در تبریز محدود است و این مسئولیت محدود برای ۲۰۱۸ پاسخگو نخواهد بود.
وی گفت: محورهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ تنها استان آذربایجان شرقی مورد توجه نیست، بلکه محورهای گردشگری استان های همجوار نیز در حال بررسی است.
کهن-کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
ستاد ملی لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد فرهنگی- گردشگری نیز تشکیل شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین