اخبار گردشگری

معاون رئیس جمهوری: تبریز ۲۰۱۸ تبلورصنعت گردشگری ایران باشد

زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی آذربایجان شرقی تبریز ۲۰۱۸ در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت اصلی ما در سال ۲۰۱۸ برگزاری این رویداد بوده و تبریز قطبی برای معرفی آذربایجان شرقی و این استان قطبی برای معرفی ظرفیت های شمالغرب و این منطقه نیز قطبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کل کشور باید باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی ایجاد شده در این رویداد برای معرفی کشور استفاده بهینه کنیم، اظهار کرد: این نشست برای ایجاد هماهنگی بین ستاد ملی و شورای برنامه ریزی استان برگزار شده تا برنامه های منسجمی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شناخت اعضای ستاد ملی نسبت به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی را از دیگر اهداف برگزاری این نشست اعلام و یادآوری کرد: اعضای این ستاد پس از شناخت از این ظرفیت ها باید در دستگاه های خود نسبت به این ظرفیت ها تصمیم گیری کنند.
احمدی پور، ادامه داد: در این راستا تیم های کارشناسی این ستاد از ۵ محور گردشگری مشخص شده در سطح استان بازدید می کنند تا در جلسه بعدی براساس گزارش های آن ها تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به گزارش کمیته های تخصصی ستاد برنامه ریزی و اجرایی استان گفت: برخی از کمیته ها نسبت به برخی دیگر منسجم و برنامه محور عمل کرده اند و تلاش می کنند زمان بندی را تا شروع رویداد ۲۰۱۸ رعایت کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۱۷۸ روز به شروع این رویداد فرصت باقی مانده است، اظهار کرد: باید دستگاه ها روزانه و به صورت روزشمار برنامه های خود را براساس تقویم زمان بندی برنامه ریزی کنند.
احمدی پور، یکی از مصوبات این جلسه را رعایت زمان بندی و ارایه برنامه مطابق با جدول زمان بندی اعلام کرد و افزود: هیچ کدام از کمیته ها زمان مشخصی را برای اجرای برنامه های خود ارایه نکرده و بیشتر محورها کلی بود که باید این محورها به برنامه تبدیل و زمان بندی شود تا بتوان اجرای آن ها را رصد کرد.
وی گفت: براساس مجوز کمیسیون فرهنگی، دستگاه ها امسال می توانند از ۱۰ درصد اعتبارهای سال ۹۶ خود برای تبریز ۲۰۱۸ هزینه کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شعار سال ۲۰۱۸ را تبریز ۲۰۱۸ اعلام و اظهار کرد: ردیف اعتبار اختصاصی برای تبریز ۲۰۱۸ در بودجه سال ۹۷ لحاظ می شود و براساس برآوردها این ردیف بودجه مشخص و به لایحه بودجه پیشنهاد می شود.
احمدی پور، ادامه داد: فهرست پروژه های تبریز ۲۰۱۸ مشخص شده و براساس زمان بندی و تخصیص اعتبارهای ملی و استانی اجرا می شود.
نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز ۲۰۱۸ با حضور مسولان ملی و استانی در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین