اخبار گردشگری

فرماندار تبریز موافقت حداکثری را لازمه اجرای پیاده راه خیابان جمهوری دانست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در جلسه توجیهی طرح پیاده راه خیابان ‌جمهوری اسلامی تبریز، افزود: شهرداری این شهر باید اعتماد بازاریان برای اجرای پیاده راه خیابان جمهوری را جلب کند.
وی، پس از ارائه چالش ها و مشکلات بخش دولتی و خصوصی در اجرای این طرح، ضمن کافی ندانستن زیرساخت های موجود برای انجام پروژه از جمله نبود پارکینگ، رفع مشکلات بارانداز و عمده فروشان و ایمن سازی، اظهار کرد: شهرداری باید برای جلب اعتماد بازاریان نهایت تلاش خود را بکند.
شهرتی فر با بیان اینکه این طرح باید در کمال رضایت، شفاف سازی و اطلاع رسانی انجام پذیرد، وظیفه ذاتی شهرداری را زیبا سازی شهر دانست و از بازاریان درخواست کرد تا اجازه دهند شورای شهر اعتباری را که در نظر گرفته است صرف عملی کردن طرح کرده و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
وی ، نتیجه نهایی مباحث مطروحه را نیاز به برگزاری جلسات بیشتر تا زمان رفع ابهامات و دغدغه های کسبه محدوده بازار خواند.
به گزارش ایرنا، طرح پیاده‌ راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز به طول ۶۰۰ متر حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز در راستای برنامه های تبریز ۲۰۱۸ طراحی و در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب شده است.
این محدوده، بخشی از بافت مرکزی و تاریخی تبریز قدیم است که نمادهای تاریخی بسیاری همچون کوچه انجمن و مسجد حاج صفرعلی و ورودی های متعدد بازار تاریخی و بی مانند تبریز را در خود جای داده است.
مجموعه دیوانی تبریز از دوره آق قویونلوها تا به امروز، شمس العماره سابق، بازار حرمخانه، خانه تاریخی امام جمعه، ساختمان سابق شهربانی و … نیز در این محدوده واقع اند.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین