اخبار گردشگری

هزینه ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریالی در بخش تملک ‘تبریز ۲۰۱۸’

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز ۲۰۱۸ افزود: از این میزان اعتبار ۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۳ هزار و یک میلیارد ریال نیز در سال ۹۷ برای عملیاتی کردن این پروژه ها هزینه می شود.
وی اظهار کرد: در حوزه هزینه ها نیز ۹۶۰ میلیارد ریال در این رویداد هزینه می شود که از این میزان ۱۹۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۷۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ هزینه می شود.
دبیر ستاد برنامه ریزی و اجرایی آذربایجان شرقی تبریز ۲۰۱۸ یادآوری کرد: ردیف اعتباری ویژه ای در سال ۲۰۱۸ برای این رویداد اختصاص می یابد تا تمامی پروژه ها از طریق این ردیف بودجه اجرا شود.
آبدار با بیان اینکه ۵ مسیر گردشگری تبریز گردی در این رویداد تعیین شده است، ادامه داد: این رویداد در سطح استان تعمیم می یابد و ۷ محور گردشگری در استان تعریف شده که طرح های گردشگری در این محورها اجرا می شود.
وی گفت: در زمان کنونی در حال تنظیم و تهیه تقویم رویدادهای ۱۴ ماهه با در نظر گرفتن تقویم شمسی، قمری و میلادی و استانی برای اجرای رویداد تبریز ۲۰۱۸ هستیم.
دبیر ستاد برنامه ریزی و اجرایی آذربایجان شرقی تبریز ۲۰۱۸ گفت: از سوی دبیرخانه استانی این رویداد باید ۶ گزارش تهیه و به سازمان همکاری های اسلامی ارایه شود.
آبدار، ایجاد سامانه جامع گردشگری تبریز ۲۰۱۸ به نشانی www.tabriz2018.com برای ارایه اطلاعات تمامی زیرساخت های گردشگری و مکان ها و مراکز گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و تاسیس خبرگزاری تبریز ۲۰۱۸ به دو زبان فارسی و انگلیسی برای انعکاس اخبار این رویداد از طریق این خبرگزاری را از برنامه های این ستاد اعلام کرد.
وی با اشاره به تاریخچه تصویب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ و مراحل تشکیل شورای ملی و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی این رویداد گفت: پس از تشکیل ۶ کمیته تخصصی این ستاد، ۵۲ جلسه برگزار و ۴۲۰ مصوبه استانی تصویب شد و شورای ملی نیز ۲ جلسه برگزار و ۲ مصوبه تصویب کرده است.
دبیر ستاد برنامه ریزی و اجرایی آذربایجان شرقی تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه تمام پروژه هایی که در راستای تبریز ۲۰۱۸ بوده، احصا شده و برنامه زمانبندی یک تا چهار سال برای اجرای پروژه های کوتاه، میان و بلند مدت تعیین شده است، گفت: حدود ۳۸ درصد پروژه ها کوتاه مدت، ۵۰ درصد میان مدت و حدود ۱۱ درصد بلند مدت هستند.
آبدار ادامه داد: تمامی پروژه ها ادامه دار بوده و تا پایان دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید.
نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی آذربایجان شرقی تبریز ۲۰۱۸ با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران ملی و استانی در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین