اخبار گردشگری

سفیر ایران: روحانی برنامه های گسترده ای برای توسعه روابط با روسیه دارد

به گزارش ایرنا، سنایی روز پنجشنبه در همایش فرهنگی-اجتماعی ایران و روسیه در شهر اوفا مرکز باشقیرستان که با حضور رستم حمیدوف رئیس این جمهوری و علی یونسی دستیار ویژه امور اقوام و اقلیت های رئیس جمهوری ایران آغاز شد، گفت: برگزاری چنین همایش هایی زمینه گذار ایجاد گفت وگوهای بین دولت‌ها و ملت‌های دو کشور است.
سنایی در ادامه ضمن اشاره به دستاوردهای فراوان در روابط دو کشور در تمامی زمینه ها در سال های اخیر، اظهار کرد که تمامی زیرساخت ها و عوامل برای گسترش همه جانبه مناسبات ایران و روسیه شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: رئیس جمهوری ایران در دوره دوم مسئولیت خود برنامه های بزرگ تر و گسترده تری برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور دارد.
سفیر ایران همچنین با اشاره به گفت وگوها در حوزه های مختلف بین نمایندگان بخش های مختلف دولتی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی، نخبگان و انستیتوهای دو کشور، ایده یونسی و ایگور بارینوف رئیس آژانس فدرال اقوام روسیه را برای برگزاری همایش اوفا ارزشمند خواند.
سنایی گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در برگیرنده بسیاری از زمینه های گفت وگو بین دو کشور است و در این همایش تعامل های جدیدی بین طرفین دیده می شود
وی همچنین ضمن اشاره به رشد فراوان صنعت گردشگری بین ایران و روسیه و نیز توجه به اشتراکات پرشمار فرهنگی و دینی با باشقیرستان، ابراز امیدواری کرد که حضور گردشگران این جمهوری در ایران پر رنگ تر شود.
سنایی در پایان نیز ابراز علاقه کرد که سومین دوره این همایش در آینده نزدیک در یکی از شهرهای ایران برگزار شود.
همایش دو روزه فرهنگی-اجتماعی ایران و روسیه با محورهای سیاست و جوانان، هماهنگی روابط بین ملت‌ها و ادیان و همکاری های گردشگری امروز به صورت نشست عمومی و کارگروههای موضوعی گشایش یافت.
ریاست هیات ایرانی را در این همایش دو روزه دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها بر عهده دارد.
در این همایش که با برنامه ریزی آژانس فدرال اقوام فدراسیون روسیه تدارک دیده شده است، حجت الاسلام نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی، نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران و نیز شرکت های خصوصی ایرانی فعال در حوزه گردشگری شرکت دارند.
ایگور بارنیوف رئیس آژانس فدرال اقوام، رئیس آژانس فدرال گردشگری، مسئولان فرهنگی و مذهبی روسیه و همچنین مقام های محلی در این همایش که به میزبانی رستم حمیدوف رئیس جمهوری باشقیرستان برگزار می شود، شرکت دارند.
مبارزه با خشونت و افراطی‌گری، راهکارهای گسترش همکاری های متقابل در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، جوانان و گردشگری از جمله مسائل مورد بررسی طرفین ایرانی و روسی است.
روسیه با حدود ۱۴۷ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت به عنوان بزرگ ترین کشور جهان، یکی از گوناگون ترین ترکیب های قومی دنیا را دارد به گونه ای که تا ۱۶۰ قوم از جمله ۳۹ مسلمان را در بر می گیرد.
دولت این کشور پس از فروپاشی سال ۱۹۹۱ شوروی، توانسته با استفاده از مزیت های این تنوع جمعیتی و قومی، همگرایی را تقویت کند.
جمهوری باشقیرستان با ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت در منطقه ولگای روسیه بین رود ولگا و رشته کوه های اورال قرار گرفته و یکی از پیشرفته ترین مناطق این کشور است که اقتصادی قوی دارد.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین