اخبار گردشگری

ناگفته های وزیر بهداشت از سفر کیارستمی به فرانسه

وزیر بهداشت، ناگفته هایی از چگونگی سفر مرحوم عباس کیارستمی به کشور فرانسه را بازگو کرد.

به گزارش  مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم سالگرد مرحوم عباس کیارستمی، گفت: در یکی از ملاقات هایم با مرحوم کیارستمی در منزلش، ایشان با من مشورت کرد که برخی از دوستان از فرانسه ایمیل زده اند که برای درمان به این کشور بروم و من گفتم که اختیار با خودتان است اما به نظر من این کار را نکنید، حوصله کنید و نگران نباشید.

وی ادامه داد: مرحوم کیارستمی گفت که دولت فرانسه حاضر است امکانات درمانی مورد نیاز را فراهم کند اما مجددا به ایشان گفتم که رفتن شما به صلاح نیست.

وزیر بهداشت افزود: سه شب قبل از عزیمت مرحوم کیا رستمی به فرانسه، به همراه دکتر ملک زاده به خانه ایشان رفتیم و در جلسه ای خصوصی عنوان کرد که به صلاح است به فرانسه بروم و گفتم که مناسب نیست که از دولت فرانسه درخواست کمک درمانی کنید و ایشان قبول کرد و گفتم هر پزشک متخصصی از هر کجای دنیا بخواهید را به ایران می آوریم که از یک پزشک در فرانسه سخن گفت و همان موقع با آقای آهی سفیر ایران در فرانسه صحبت کردم.

هاشمی افزود: با استاد صمدیان و بهمن کیارستمی فردای آن شب جلسه داشتم و مجددا اعلام کردم که به صلاح مرحوم کیا رستمی نیست که به فرانسه برود و آنها مشخصات آن پزشک مورد نظر فرانسوی را به من دادند و قول دادم که ۲۴ ساعته وی را به ایران می آوریم اما اواخر شب فردای آن روز از رسانه ها شنیدیم که مرحوم کیارستمی به فرانسه سفر کرده است.