اخبار گردشگری

بهشت در ایران کجاست ؟

تهران – ایرنا – روزنامه اتریشی ‘اشتاندارد ‘ نوشت : در ایران مکانهای زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارد که در واقع می توان گفت که در این کشور مکان هایی مانند بهشت هم دیده می شوند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این روزنامه افزود: کلمه بهشت از زبان فارسی آمده است، بنابر این ما از چهار ایرانی که در اتریش زندگی می کنند پرسیدیم که بهشت در ایران کجاست ؟
این روزنامه اضافه کرد: آیدا لوس بازیگروکمدین گفت که به دلیل شغلم چند سالی است درایران نیستم، اما پیش از آن ، هر تابستان را در این کشور می گذراندم .در نقاط مختلف ایران و در هوای گرم و خشک آنجا می توان عطر وبوهای خوبی را استشمام نمود.هنوز هم می توانم این عطر و رایحه خوش را در بینی خود حس کنم.
وی گفت:من باید شهر تهران را دوست داشته باشم چرا که خانواده من در آنجا هستند.اما باید گفت مردم این شهر خشمگین بوده و دارای عقاید خشک هستند و این شهر را در لیست محبوب ترین های خود قرار نمی دهم، این عنوان را به یه دلیل خاص که برای من بسیارعزیز و دوست داشتنی است به پل خواجو در اصفهان می دهم. مادرم مدتی طولانی یک مجسمه ای از این پل را در خانه داشت و این پل از یک معماری خاص ایرانی بهره برده است.
وی افزود : این پل در شب روشن شده و عکس آن در آب منعکس می شود که صحنه ای دلربا بوجود می آورد.
نوا ابراهیمی نویسنده ساکن دراتریش نیز به این روزنامه گفته است: ۹ سال از زمانی که من در ایران بودم گذشته است. پدر من اهل شیراز بوده و در این شهر آرامگاه سعدی شاعر بزرگ و همچنین حافظ عارف نامی ایرانی قرار دارد و اینها از مکانهای دیدنی شهر شیراز در ایران است که شما می توانید از آنها دیدن کنید.
علی رحیمی عمده فروش فرش ساکن اتریش نیز گفت:باید از فرهنگ بالای ایرانیان و همچنین از یک مکان دیدنی در ایران بنام تخت جمشید یا پرسپولیس بگویم. این مکان در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته و مکانی باستانی و زیبا است که به عنوان قصر پادشاهان ایران باستان محسوب می شود.
این روزنامه اتریشی در پایان نوشت : شهرام مرندی صاحب رستوران در اتریش نیز می گوید که خاطرات من از دوران کودکی در تهران بسیار جالب است . در شمال این شهر مکانی به نام دربند وجود دارد که تقریبا صبح خیلی زود هر جمعه که هنوز هوا تاریک بود ، همراه با پدرم به آنجا می رفتیم . دربند اکنون جزء شهر تهران بوده و پایین کوههای بلند قراردارد.
وی افزود: صبح های جمعه در کنار رودخانه استراحت می کردیم و صبحانه می خوردیم وبا خانواده که پدر و دو عمو و پسرعموهایم بودند تجدید دیدار می کردیم . اما دختران به آنجا نمی آمدند زیرا پیاده روی در آنجا بسیار طاقت فرسا بود.هنوز این رودخانه وجود دارد و رستوران هایی درکنار آن ساخته شده است.

بهشت در ایران کجاست ؟

بهشت در ایران کجاست ؟بهشت در ایران کجاست ؟