اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام برگزار می شود

 ابراهیم کریمی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد که یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال ۹۶ از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۷ شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی اظهارداشت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش های ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ غنی قومیت ها و ملت ها را به نمایش گذاشت.
کریمی با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح بین المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق در گلستان و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از۷هزارساله استان و توانمندی های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین الملل می تواند بستری مناسب را برای معرفی پتانسیل های این منطقه فراهم کند.
به گفته وی؛ نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هنرهای سنتی؛ اجرای موسیقی سنتی و آئینی و بازی های بومی و محلی از بخش های این جشنواره است.
به گزارش ایرنا جشنواره فرهنگ اقوام نخستین بار در سال ۱۳۸۴ برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

* اجرای فاز سوم بهسازی مسیر دسترسی به آبشار شیرآباد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از آغازعملیات اجرایی فاز سوم بهسازی وتکمیل مسیر دسترسی به آبشار شیر آباد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه ای ملی خبر داد.
کریمی اضافه کرد: دراین فاز حدود ۴۰۰ متر مربع سنگ فرش مسیر و ۱۵۰ متر دیواره مالون اجرا خواهد شد.
به گفته وی؛ در سنوات قبل با اعتبار۷ میلیارد ریالی اقدام به ساخت کمپینگ شامل سرویس بهداشتی ،آلاچیق ،سکوی استراحت ، سکوی برداشت آب و نمازخانه شدو همچنین اجرای آسفالت مسیر دسترسی به طول ۲ کیلومتر و روشنایی محور مسیر دسترسی از دیگر اقدامات است.
وی گفت: با توجه به توافق صورت گرفته این پروژه پس از پایان عملیات جهت بهره برداری گردشگران و مسافران به شهرداری خان ببین واگذار خواهد شد.
آبشارهای شیرآباد در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان، در حد فاصل شهرهای علی آباد کتول و آزادشهر واقع است.

* احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی آق چشمه شهرستان مینودشت
کریمی از آغازاحداث نمازخانه و سرویس بهداشتی ۵ چشمه آق چشمه شهرستان مینودشت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی نیز خبر داد.
بالاتر از پارک جنگلی تنگه چهل چای ۲چشمه کنارهم به نام «آق چشمه» با آبدهی دائمی ، مناظری بدیع و زیبا بوده که مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.
او ادامه داد: در این پیوند جهت رفاه حال گردشگران و مسافران عبوری از این منطقه زیبا و تکمیل زیر ساخت های گردشگری آن اقدام به ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه در این پارک شده است.
به گفته وی؛ پروژه احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه آق چشمه مینودشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با زیربنایی در حدود ۸۰ متر مربع احداث می شود.
این پروژه نیز جهت بهره برداری گردشگران و مسافران به شهرداری مینودشت واگذار خواهد شد.

* اجرای فاز اول روشنایی مسیر دسترسی پارک جنگلی آق سو شهرستان کلاله
کریمی گفت که عملیات اجرایی فاز اول روشنایی مسیر دسترسی پارک جنگلی آق سو شهرستان کلاله با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی آغاز شد.
وی افزود: در این فاز۴۱ اصله تیربرق جهت اجرای برقرسانی فشار متوسط محور پارک جنگلی آق سو به طول ۱٫۵ کیلومتر ایجاد خواهد شد.
کریمی ادامه داد: پیش از این آسفالت مسیر دسترسی، احداث سکوی استراحت و آلاچیق، تجهیز مبلمان بتنی طرح چوب، احداث آبخوری و تعمیر و بازسازی ۲ باب سرویس بهداشتی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال انجام شده است.
چشمه آق سو در ۱۰ کیلومتری ضلع شمال شرقی شهرستان کلاله و در میان جنگل های زیبا و انبوه واقع است.
۱۶۴۸
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین