اخبار گردشگری

جشنواره های بومی باعث نشاط اجتماعی و جذب گردشگر می‌شود

حمیدرضا حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به همین منظور پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام از پانزدهم تا هفدهم تیر ۹۶ در شهر نمونه گردشگری بسطام برگزار می شود.
وی بیان داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره پنجشنبه پانزدهم تیرماه ساعت ۲۱ در سالن ورزشی شهید چمران شهر بسطام برگزار می شود و این جشنواره از پانزدهم تا هفدهم تیرماه هر شب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ برگزار می شود.
حسنی ادامه داد: بسطام درکنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، دارای باغ‌هایی با ارقام مختلف زردآلو است و همه ساله در فصل تابستان این جشنواره با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، شکرگزاری و معرفی قابلیت های گردشگری بسطام برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای مراسم آیینی، موسیقی سنتی، حضور هنرمندان برجسته کشوری، برپایی غرفه عرضه زردآلو، صنایع دستی و غرفه کارشناسان جهادکشاورزی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام به همت شهرداری و شورای شهر نمونه گردشگری بسطام با مشارکت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهادکشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود.
بر اساس اطلاعات موجود، ۲۸ گونه زردآلو در بسطام برداشت می‌شود و بیشترین انواع آن زردآلوی رجبعلی، قوامی، جعفری، خیره ای است.
شهر بسطام در ۶ کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع است و آب و هوایی مطبوع در تابستان و سرد در زمستان دارد، این شهر دارای آثار تاریخی شناخته شده از جمله مجموعه تاریخی بسطام، برج کاشانه و امامزاده محمد است.
۷۳۴۱/۶۱۰۳ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین