اخبار گردشگری

هفته فرهنگی آذربایجان در تهران گشایش یافت

به گزارش سه شنبه شب خبرنگارفرهنگی ایرنا، در پی توافق وزرای فرهنگ ایران و جمهوری آذربایجان این رویداد فرهنگی و هنری به همت و تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رسما افتتاح شد.
در این مراسم علاوه بر اجرای سرود ملی، پخش کلیپی از دستاوردهای فرهنگی آذربایجان، ارکستر ملی آذربایجان نیز به اجرای برنامه هنری می‌پردازد.
در خلال برگزاری این رویداد فرهنگی، نمایشگاه عکس «آذربایجان امروز» با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان، نیز در فرهنگستان هنر، افتتاح ‌شد و به مدت یک هفته برای عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
همچنین، هفته فیلم آذربایجان، نیز با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان و برخی از عوامل سازنده فیلم‌های منتخب این کشور در فرهنگسرای ارسباران افتتاح شد.
در این برنامه، ۵ اثر سینمایی منتخب آذربایجان همراه با زیرنویس فارسی شامل «نبات»، «خاطره‌های نیمه تمام»، «بوته»، «بیابانی» و «درس» نمایش داده می‌شود.
در ادامه سلسله برنامه‌های این هفته فرهنگی، ارکستر ملی آذربایجان طی روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان در تالار فرشچیان استان اصفهان به اجرای برنامه هنری می‌پردازد و تئاتر کمدی موزیکال «زن و شوهر» اثری از تئاتر ملی موزیکال جمهوری آذربایجان ۱۶ و ۱۷ تیرماه در تالار هنر تهران نمایش داده می‌شود.
وزیر فرهنگ آذربایجان که به همراه هیأتی متشکل از ۶۰ هنرمند برجسته این کشور روز یکشنبه، ۱۱ تیرماه وارد تهران شد و به مدت ۶ روز به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشورمان، حضور دارند با مقامات و شخصیت‌های برجسته کشورمان ملاقات می‌کند.
دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رییس کتابخانه ملی و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی اصفهان و اردبیل، از برنامه‌های سفر این هیأت فرهنگی به کشورمان است.
این رویداد فرهنگی با هدف شناخت و درک مشترک دو ملت از یکدیگر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و نهادهای ذیربط کشورمان، برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۸۲۳ خبرنگار: علی اکبر قزوینیان** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین