اخبار گردشگری

سطح روابط فرهنگی تهران- باکو بیانگر ظرفیت در سایر حوزه هاست

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ابوالفضل قارایف سه شنبه شب در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی آذربایجان در تهران افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی در تهران نشان از روابط تاریخی و علاقمندی تهران – باکو و دو ملت دارد.
وی گفت: روابط مردم و دو کشور به لحاظ دینی، فرهنگی و جغرافیایی ریشه در گذشته دور دارد و روابط امروز نیز با حمایت و علاقمندی روسای جمهوری دو کشور منجر به امضای تفاهم نامه ها و توافق نامه های مختلف برای انجام پروژه های گوناگون و مشترک شده و دو دولت را به عنوان کشورهای مهم منطقه تبدیل کرده است.
این مقام آذربایجانی تاکید کرد : همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، گردشگری ،فرهنگی، هنری و … در حال پیشرفت بوده و باید ما با این گونه رفت و آمدهای دو طرفه بر گسترش و تعمیق آن تاکید داشته باشیم.
قارایف گفت: به عنوان وزیر فرهنگ و گردشگری شاهد پیشرفت های خوب فرهنگی میان دو کشور هستم که به عنوان مثال برگزاری نمایشگاههای کتاب ، گردشگری و موضوع حمایت از سازمان های بین المللی را می توانم گواه این پیشرفت بیان کنم.
وزیر فرهنگ آذربایجان گفت: همکاری دو جانبه ما به رفت و آمد گردشگران کمک کرده و سهم بسزایی در گسترش آن خواهد داشت.
قارایف خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروز چند هزار ایرانی به آذربایجان و متقابلا آذربایجانی ها به ایران سفر کردند. باور داریم باکو و سایر مناطق آذربایجان جغرافیا منحصر به فردی دارد که این کشور را به یک قطب گردشگری و عزیمت ایرانیان تبدیل کرده است.
وی از برگزاری آخرین دور از روزهای فرهنگی آذربایجان در ایران در سال ۲۰۱۰ و متقابلا ایران در آذربایجان یاد کرد و گفت: این هفته فرهنگی که در حال برگزاری است با دوره های قبل بسیار متفاوت است چراکه نه تنها در سه نقطه تهران بلکه در شهر اصفهان نیز این رویداد ادامه خواهد داشت.
قارایف افزود: هفته فیلم ، ملاقات متولیان گردشگری و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری از جمله این برنامه ها به شمار می آید.
او در خاتمه بخاطر دعوت ایران و برگزاری هفته فرهنگی آذربایجام از شخص رییس جمهوری اسلامی و مهمان نوازی مردم ایران تشکر کرد.
هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز(سه شنبه) با حضور وزرای فرهنگ دو کشور و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در تالار وحدت تهران گشایش یافت.

فراهنگ** ۱۳۵۵** ۱۸۲۳
خبرنگار: علی اکبر قزوینیان** انتشار:‌طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین