اخبار گردشگری

مبلغ پیشنهادی لاتزیو برای سردار آزمون اعلام شد

باشگاه فوتبال لاتزیو ایتالیا حاضر شده است برای جذب سردار آزمون بازیکن ملی پوش ایران تا سقف ۱۰ میلیون یورو پرداخت کند.

این بار مثل این که ماجرای خرید ملی پوش ایرانی به دستور کار جدی یکی از بزرگ ترین باشگاه های سری A ایتالیا تبدیل شده است .هنوز مناقشات میان باشگاه های روسی برای مالکیت سردار آزمون به پایان نرسیده که رسانه های ایتالیا از عزم جدی باشگاه لاتزیو برای خرید ستاره ایرانی خبر داده و مدعی شدند “جواهرگنبد” در مسیر حضور در فوتبال حرفه ای ایتالیا و بازگشت دوباره به رقابت های اروپایی قرار دارد.
بنا بر این گزارش cittaceleste باشگاه لاتزیو حاضر شده برای جذب سردار آزمون تا سقف ۱۰ میلیون یورو پرداخت کند. اما در این میان تنها مشکل اصلی مربوط به مناقشه ۲ باشگاه روسی روستوف و روبین کازان است. آنها پیش از این بر سر انتقال قرضی و سپس دائمی سردار آزمون در سال گذشته میلادی به اختلاف خوردند که پرونده ۲ باشگاه حتی به یوفا و فیفا نیز کشیده شد. بنا به ادعای سایت cittaceleste باشگاه لاتزیو به طور مرتب با نماینده سردار آزمون در تماس است تا این مهاجم ارزنده ایرانی را به ایتالیا انتقال دهد هر چند آرسنال و وستهام نیز نیم نگاهی به جذب این ستاره جوان و آینده دار دارند.سردار آزمون

البته cittaceleste تنها رسانه معتبر شهر رم نبود به عزم باشگاه لاتزیو برای خرید آزمون اشاره داشت بلکه سایت معتبر calcionews24 نیز در گزارشی پیرامون تلاش های ادامه دار بیانکوچلستی(لقب لاتزیو) برای جلب نظر مساعد آزمون برای کوچ به عقاب های شهر رم پرداخت و نوشت:«لاتزیو آماده تقویت خط حمله خود است و در این راه خیلی دوست دارد تا سردار آزمون که در ایران به “جواهر گنبد” معروف است و از او به عنوان مسی ایرانی ها نیز یاد می شود را با قراردادی به ارزش ۱۰ میلیون یورو به خدمت بگیرد و به سیمونه اینزاگی هدیه کند. سرمربی جوان بازیکنی می خواهد در سطح و اندازه چیرو ایموبیله و سردار این توانایی را دارد تا زوج مرگباری با مهاجم تیم ملی ایتالیا تشکیل دهد».

 calcionews24 در ادامه گزارش خود آزمون را این گونه معرفی کرد:« مهاجم ۲۲ ساله ایرانی فصل قبل ۱۲ گل برای روستوف در لیگ روسیه، جام حذفی، لیگ قهرمانان و یورولیگ به ثمررساند و با تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد. او ارزشی بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون یورو در بازارهای بین المللی دارد اما مشکل بزرگ این بازیکن در حال حاضر اختلافات میان روستوف و روبین کازان برای در اختیار داشتن مالکیت سردار است، مشکلی که سران لاتزیو را نگران کرده و آنها آلترناتیوی از دانمارک برای خرید در نظر گرفته اند تا اگر نتوانستند پروسه آزمون را به سرانجام برسانند سراغ پدیده ۲۱ ساله لیگ دانمارک رفته و اینگورتسن را با قراردادی ۶ میلیون یورویی راهی رم کنند. گرچه همچنان گزینه اصلی برای خرید سردار آزمون با توانایی های بالقوه در خط حمله است».

رسانه های ایتالیایی در حالی پیگیر انتقال ستاره ایرانی به سری A هستند که سردار آزمون با توافق میان ۲ باشگاه روستوف و روبین به اردوی تیم سابقش در اتریش پیوسته و دو بازی هم انجام داده است. آزمون حتی در مصاحبه ای از عزم خود برای ادامه حضور در فوتبال روسیه و بازی در تیم روبین کازان خبر داد تیمی که هدایت آن برعهده قربان بردی اف سرمربی پیشین روستوف که در روسیه به پدر فوتبالی سردار آزمون معروف است ، قرار دارد اما با توجه به پیشنهاد ۱۰ میلیون یورویی ممکن است معادلات این بازیکن برای آینده کاملا تغییر کند.