اخبار گردشگری

رونق گردشگری در پایتخت

مجتبی عبدالهی در دومین نشست مسئولین کانون های گردشگری محلات شهر تهران اظهار داشت: حوزه گردشگری می تواند با هویت بخشی و شناساندن مقاصد گردشگری و پروژه های ملی، فرهنگی، تاریخی و مدرن شهرتهران وغنی سازی اوقات فراغت برای شهروندان، در شهر تهران تحول ایجاد کند.
وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری و جذب توریسم در جامعه اذعان کرد: گردشگری در ایران به عنوان یک صنعت از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است و می تواند برای نسل آینده شغل و درآمد ایجاد کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: شهر تهران از ویژگی های خاصی برخوردار است که باید از طریق محلات، صنعت گردشگری شکل گرفته و توسعه پیدا کند.
وی احداث دریاچه شهدای خلیج فارس، پل طبیعت، برج میلاد، خانه موزه ها، باغ پرندگان، پردیس های سینمایی و… را از مهم ترین اقدامات مدیریت شهری در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری معرفی کرد و افزود: در دوره اخیر مدیریت شهری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری و ایفای نقش تسهیل گری و نه تولی گری تلاش کرد تا با احداث مجموعه های فرهنگی و اجتماعی بر جذابیت گردشگری پایتخت بیافزاید.
عبدالهی گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در مراکز جذب گردشگر این امکان را فراهم آورد تا گردشگران بتوانند به آسانی از مراکز فرهنگی و تاریخی بازدید کنند و از امکانات موجود بهره مند شوند.
وی بر لزوم آموزش مدیران گردشگری محلات تهران و کسب تجربیات در این زمینه تاکید کرد و افزود: با توجه به برخورداری کشورمان از جاذبه های مختلف تاریخی و فرهنگی، رونق صنعت گردشگری می تواند به رهایی از اقتصاد تک محصولی منجر شود و همه باید تلاش کنیم گردشگری در جایگاه رتبه اول صنعت کشور قرار گیرد.
در این مراسم که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، رییس ستاد مدیریت محله و برخی از معاونین اجتماعی مناطق در ایوان شمس برگزار شد؛ از معصومه سادات عمارتی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۹ و همچنین تعدادی از فعالان گردشگری سرای محلات مناطق پایتخت تجلیل به عمل آمد.
رونق گردشگری در پایتخت

رونق گردشگری در پایتخترونق گردشگری در پایتخت