اخبار گردشگری

رئیس میراث فرهنگی : ایران و آذربایجان از ظرفیت های مشترک بهره بگیرند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در سفر به ایران، شامگاه گذشته، ۱۲ تیرماه با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیدار کرد.
زهرا احمدی‌پور در این دیدار که با حضور مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری کشورمان برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ آذربایجان، ابراز امیدواری کرد با برگزاری هفته آذربایجان در ایران، شاهد نزدیک‌تر شدن ایران و آذربایجان به‌لحاظ جلوه‌های فرهنگی‌شان باشیم چراکه این مزیتی برای دو کشور همسایه است که بتوانند از ظرفیت‌های فرهنگی مشترکشان برای منافع بلندمدت بهره بگیرند.
وی افزود: در حوزه گردشگری سلامت مذاکراتی داشتیم و استان‌های شمالی ایران از این آمادگی برخوردارند که در بحث گردشگری سلامت فعالیت‌های مشترکی با کشور آذربایجان داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ایران و آذربایجان می‌توانند با همکاری یک کشور سوم، تورهای مشترک برگزار کنند.
وی گفت: همسایگی و نزدیکی جغرافیایی ظرفیتی برای ایران و آذربایجان است که کمک می‌کند روابط گردشگری ما نسبت به آنچه هست، توسعه بیشتری پیدا کند.
احمدی پور اضافه کرد: امیدوارم شاهد حضور گردشگرانی از کشور آذربایجان در این رویداد باشیم تا بتوانند از ظرفیت‌هایی که به‌موجب رویداد «تبریز ۲۰۱۸» در استان آذربایجان‌شرقی فراهم شده است استفاده کنند.
وی با اعلام آمادگی کشورمان برای فعالیت تاجران و هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان در ایران، گفت: انتظار داریم درمقابل، ما نیز بتوانیم در بازار صنایع‌دستی آذربایجان، نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی ایرانی داشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: به‌ هر اندازه که پیوندهای فرهنگی بیشتر شود، رقابت‌های سیاسی کاهش پیدا خواهد کرد و معتقدیم با ملاحظات فرهنگی، شاهد کاهش تنش و منازعه خواهیم بود.
وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان به همراه هیاتی ۶۰ نفره از هنرمندان و فرهنگ‌وران این کشور، روز یکشنبه، ۱۱ تیرماه به تهران سفر کرده است و روز گذشته، دیدارهایی با سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت.
وی در ادامه برنامه های سفر ۶ روزه خود به ایران، از کتابخانه ملی بازدید می کند و امروز در آیین افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در تالار وحدت تهران شرکت خواهد کرد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین