اخبار گردشگری

اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی کردستان طی ایام تعطیلات عید فطر

سید محسن علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعطیلات عید فطر و روزهای پایانی هفته گذشته شاهد اشغال ۷۰‌ درصدی ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان های گردشگر پذیر استان به ویژه شهرستان های مریوان، بانه و سنندج بودیم.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴۶ هزار و ۱۵۳ نفر تعداد اقامت های ثبت شده استان است گفت: از این میزان هتل ها سهم ۶ هزار و ۲۲۱ نفری، مهانپذیرها یک هزار و ۵۷۱ نفری، هتل آپارتمان ها ۱۰۴ نفری و خانه مسافرها نیز سهم سه هزار و ۱۳۳ نفری داشته اند.
وی افزود: همچنین اقامت گاه های موقت سهمی ۲۹ هزار و ۱۴۵ نفری، کمپ های موقت سهم ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفری، مراکز اقامتی آموزش و پرورش سهم سه هزار و ۶۵۰ نفری و مهانسراهای اداره ها نیز سهم ۲ هزار و ۲۶۷ نفری دارند.
به گفته وی، شهرستان مریوان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و منحصر بفرد، همچون دریاچه زریبار و مراکز تجاری متعدد، شهرستان بانه نیز با برخورداری از فرهنگ مهمان نوازی بالا و مراکز خرید ارزان و شهرستان سنندج بعنوان مرکز استان با وجود جاذبه های تاریخی و آثار تاریخی از جمله شهرستان هایی بودند که بیشترین گردشگر در ایام تطعیلات عید فطر به این شهرستان ها سفر کردند.
وی افزود: روستای شگفت انگیز پالنگان در شهرستان کامیاران و همچنین منطقه خوش آب و هوا و شهر زیبای هورامان در شهرستان سروآباد از دیگر مناطقی بود که طی این ایام بیشترین گردشگران ورودی را به خود جذب کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به استقبال گردشگران از مجموعه موزه مردم شناسی خانه کُرد و موزه سنندج و همچنین غار کرفتو در دیواندره و قرآن و موزه تاریخی روستای نگل گفت: صنایع دستی منحصر بفرد این استان و نازک کاری آن همواره یکی از جاذبه های بوده که گردشگران ورودی بعنوان هدایا آنها را خریداری می کنند.
علوی با دعوت از همه هموطنان برای مسافرت به کردستان و دیدار از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان اظهار داشت: کردستان با داشتن جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی، تجاری، معماری و صنایع ‌دستی از استان های گردشگر پذیر کشور به‌ شمار می‌ رود و مردم این استان همواره با آغوشی باز آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی هستند.
هم اکنون ۳۱ هتل، ۲۳ مهمانپذیر با سه هزار و ۵۰۰ تخت در استان، آماده پذیرایی از مهمانان سفرهای تابستانی هستند.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
۳۰۳۴/۶۱۰۸
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین