اخبار گردشگری

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای تجهیز موزه قلعه مظفری سلسله

علی جوانمرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قلعه مظفری یکی از آثار شاخص تاریخی شهرستان سلسله است که هر ساله بازدید کنندگان زیادی از استان و سراسر کشور دارد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تبدیل این اثر شاخص به موزه مردم شناسی قوم لک، عنوان کرد: در حال حاضر مشغول تجهیز موزه بوده و پیش بینی می شود با افتتاح آن زمینه اشتغال حدود ۱۲ نفر در شهرستان سلسله فراهم شود.
جوانمرد با اشاره به اینکه موزه قلعه مظفری یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان است، خاطرنشان کرد: موزه قلعه مظفری اولین موزه قوم لک در غرب کشور است و تلاش می شود مطابق برنامه زمان بندی شده تا قبل از شهریورماه به بهره برداری برسد.
قلعه مظفری یکی از بناهای تاریخی شهرستان سلسله است که متعلق به اواخر دوره قاجار بوده و توسط یکی از خوانین محلی الشتر به‌ نام صید مهدی خان حسنوند، ملقب به امیرالعشایر ساخته‌ شده است که درواقع بیانگری از تمدن و قدمت قوم لک بوده و هرساله در فصول گردشگری پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری است.
شهرستان سلسله با ۷۵هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
۷۲۶۵/۶۰۶۰
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین