اخبار گردشگری

خفه کردن همسر با روسری قبل از طلاق

حکم قصاص مرد جوانی که همسرش را به خاطر اصرار برای طلاق با روسری خفه کرده بود از سوی قضات شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور تأیید شد.

سی و یکم فروردین سال ۹۴ مرد جوان با کلانتری ۱۰۶ نامجو در تهران تماس گرفت و خبر داد که همسرش را به قتل رسانده است.
دقایقی بعد هم مأموران کلانتری و تیم جنایی راهی محل مورد نظر شدند و پس از ورود با جسد زن جوان در اتاق پذیرایی روبه رو شدند. پس از تحقیقات مقدماتی، با دستور بازپرس جنایی جسد «نرگس» – ۲۵ ساله – به پزشکی قانونی انتقال یافت که مشخص شد او خفه شده است.طلاق

شهرام – ۳۲ ساله – که خود را عامل قتل همسرش معرفی کرده بود در بازجویی گفت:«وقتی متوجه شدم همسرم برای طلاق به دادگاه مراجعه کرده است بشدت ناراحت شده و با او درگیر شدم. آنقدر عصبانی بودم که زنم را با روسری خفه کردم.»
بدین ترتیب مرد جوان بازداشت شد و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی – مستشار دادگاه – محاکمه شد.شهرام در جلسه دادگاه با اظهار پشیمانی از قتل همسرش به قضات گفت:چند سالی بود که من و همسرم به خاطر مسائل مالی با هم اختلاف داشتیم. من بیکار بودم و اوضاع زندگی مان نابسامان بود. به همین خاطر بیشتر اوقات با هم مشاجره می کردیم تا اینکه متوجه شدم نرگس به دادگاه رفته و تقاضای طلاق کرده است. روز حادثه هم آنقدر عصبانی بودم که نفهمیدم چه کار می کنم، من بیکار و بی پول بودم و به همین خاطر هم بداخلاق شده بودم و در اوج خشم و پریشان حالی زنم را کشتم. در صورتی که من هرگز قصد کشتن او را نداشتم. برای همین با پلیس تماس گرفتم و خودم را به مأموران معرفی کردم و الآن هم منتظر مرگ هستم.

من در مدت ۷ سالی که با همسرم زندگی کردم او را بسیار اذیت کردم پس می دانم سزایم اعدام است. پس از پایان محاکمه قضات دادگاه متهم را به قصاص محکوم کردند و سرانجام صبح دیروز هم قضات دیوانعالی کشور این حکم را تأیید کردند تا مرد جوان در برابر چوبه دار قرار بگیرد.