اخبار گردشگری

بافت ارزشمند روستاهای تاریخی گلستان حفظ می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد مسکن، محمدتقی زمانی نژاد اظهار داشت: به موازات اجرای طرح هادی در روستاهایی که دارای بافت سنتی و باارزش تاریخی هستند، طرح های ویژه تهیه شده که همه ویژگی های ارزشمند روستا حفظ خواهد شد.
وی افزود: دراین پیوند برای پنج روستای ‘زیارت در شهرستان گرگان، فارسیان در شهرستان آزادشهر، شاهکوه سفلی در گرگان، قلعه قافه و ساسنگ در شهرستان مینودشت طرح هادی ویژه بافت باارزش تهیه شده است.
به گفته وی؛ تاکنون اجرای طرح در دو روستای زیارت و فارسیان به پایان رسیده و در سه روستای دیگر با توجه به میزان تخصیص اعتبارات، در حال اجرا است.
وی به تهیه طرح برای روستاهای هدف گردشگری استان هم اشاره کرد و گفت: در گلستان ۳۸ روستای هدف گردشگری شناسایی شده است که امسال به صورت پایلوت برای ۵ روستا طرح هادی منطبق با ویژگی های گردشگری تهیه می شود.
زمانی نژاد اعلام کرد: طرح هادی روستاهای هدف گردشگری در مرحله اول برای افراتخته، چینو، پاقلعه، بنفشه تپه و سرکلاته خرابشهر تهیه خواهد شد.
به گفته وی؛ طبق دستورالعمل، این طرح باید به گونه ای تهیه شود که اصالت و ویژگی های بوم گردی و گردشگری روستا را حفظ کند.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در این طرح باید مکان هایی نیز برای ایجاد کمپ های گردشگری و ایجاد مسافرخانه های روستایی با همکاری خود روستاییان لحاظ شود.
استان مرزی و گردشگری گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
زمانی نژاد پیش از این گفته بود که این استان دارای ۹۴۲ روستای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار بوده که برای همه آنها طرح هادی تهیه ، ولی تنها در نیمی از این مناطق طرح اجرایی شده است.
۱۶۴۸
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین