اخبار گردشگری

جشنواره ملی عشایر در ییلاق زره مور لنبر خلخال برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در بازدید از محل برگزاری این جشنواره در روستای لنبر خلخال افزود: تمام امکانات شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره و میزبانی و استقبال شایسته از میهمانان آماده شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های عشایر و جاذبه های گردشگری – طبیعی منطقه است اظهار کرد: عشایر استان های گیلان ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، فارس ، آذربایجان غربی و چند استان عشایر نشین کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
او افزود: برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، پخت غذاهای بومی و محلی ، معرفی تولیدات دامی عشایر ، اجرای موسیقی سنتی ، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی و بازی های بومی و محلی برای این برنامه ملی پیش بینی شده است.
فرماندار و رئیس شورای عشایر خلخال با اشاره به اینکه محل برگزاری جشنواره عشایر یکی از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوای این شهرستان در فصول گرم سال است اظهار کرد: جشنواره ملی عشایر خلخال جمعه ۱۶ تیر ساعت ۱۰ صبح با اجرای برنامه افتتاحیه در ییلاق زره مور روستای لنبر آغاز و عصر همان روز با برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات فرهنگی و ورزشی به کار خود پایان خواهد داد.
احمد قنبری ، جانشین فرماندار خلخال نیز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره ملی عشایر خلخال گفت: علاوه بر مسوولان دستگاه های اجرایی عضو ستاد برگزاری جشنواره دهیاران روستاهای کرد زبان بخش مرکزی این شهرستان در برگزاری این مراسم مشارکت خواهند داشت.
نخستین جشنواره ملی توانمندی عشایر خلخال به میزبانی خلخال با حضور عشایری از ۱۱ استان عشایر نشین کشور ، رئیس سازمان عشایر ، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و میهمانانی از سراسر میهن اسلامی در ییلاق زره مور روستای لنبر در ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر خلخال برگزار خواهد شد.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین