اخبار گردشگری

راه اندازی مرکز پورتال گردشگری تبریز ۲۰۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: شهر هوشمند در موضوع گردشکری یکی از مباحث مهم بوده و این موضوع در حوزه‌ی توریستی نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار در اولین جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی دولت الکترونیک، با تاکید بر اینکه یک سری موازی کارهایی در حوزه‌ی هوشمندسازی انجام می‌گیرد، بیان کرد: این موازی‌کاری‌ها باید مدیریت شود، تلاش‌هایی نیز در جهت راه‌اندازی آنتن انجام می‌شود تا بحث وای فای در توسعه‌ی گردشگری اعمال شود.

وی اضافه کرد: توصیه دارم که در جلسات بعدی بر روی مسائل مشخص و محدودی توجه بیشتری کنیم و سریع‌تر نتیجه بگیریم، در سند و تدبیر و توسعه استان نیز ما در این راستا فقط در حکم دستگاه همکاریم و یک‌سری موزه‌ها را هوشمند کردیم اما چون پروژه راه‌اندازی نشده است، نمی‌توانیم اعلام کنیم.

آبدار با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای هوشمندسازی و توسعه‌ی ارتباطات، گفت: راهنمای مجازی گردشگری در ورودی هر موزه راه‌اندازی شده که به زبان انگلیسی گردشگران را راهنمایی می‌کند، راه اندازی کانال تلگرامی گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است و ما منتظر چتر وای فای نیستیم؛ چرا که چند ماه بعد کارکرد خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد دیتا سنتر، باید مرکز بزرگی راه‌اندازی شود، گفت: مرکز پورتال گردشگری تبریز ۲۰۱۸ راه‌اندازی کردیم که گردشگران با ورد به این سیستم راهنمایی گردشگری می‌شوند، این سیستم اطلاعات کلیه‌ی هتل‌های استان را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه احمدی‌پور، رییس سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ تیرماه ماه میهمان استان است، خاطرنشان کرد: در موضوع پورتال ملی چهار نشانی اینترنتی در اختیار داریم و همچنین خبرگزاری تبریز ۲۰۱۸ را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان ضمن ارائه‌ی پیشنهاداتی، تاکید کرد: درخواست می‌کنیم که سند برنامه عملیاتی در کارگروه اعلام شود، در بخش خدمات “ان ای ایکس” نیز خدمات تعیین شده و همچنین در ۱۱ روستای فاقد خدمات اینترنتی استان، باید مشکل مورد رسیدگی قرار گیرد.
راه اندازی مرکز پورتال گردشگری تبریز ۲۰۱۸

راه اندازی مرکز پورتال گردشگری تبریز ۲۰۱۸اضافه به لیست علاقمندی ها