اخبار گردشگری

دیدگاه برخی مدیران آژانس های مسافرتی پیرامون شهر تاریخی راین

ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در بازدید از راین، ارگ تاریخی این شهر را که در دامنه کوه هزار، مرتفعترین قله جنوب کشور واقع شده است بعنوان یک شکوه و عظمت تاریخی دانست.
همچنین محمدحسن کرمانی رئیس دفاتر جهانگردی ایران، راین را به عنوان یک باغشهر زیبا و باطروات و مکانی برای آرامش و استراحت افرادی که دارای دغدغه های شغلی و فکری فراوان هستند، معرفی کرد.
عضو هیات مدیره دفاتر مسافرتی استان کرمان و نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت :با دعوت اتاق بازرگانی استان جمعی از مدیران آژانس های جهانگردی به استان کرمان دعوت شدند که منطقه راین به عنوان یکی از شاخص های مهم گردشگری برای بازدید انتخاب شد و آثار تاریخی و طبیعی راین برایشان جاذبه بسیار زیادی داشت که امیدواریم بتواند دگرگونی بزرگی در بحث گردشگری بوجود بیاورد.
مسعود دهقانی افزود: با همت مسئولان که در بحث توسعه استان نقش دارند باید زیرساخت های لازم آماده شوند و دفاتر مسافرتی آماده هستند که تورهای گردشگری را از کشورهای مختلف به این منطقه بیاورند و بتوانیم خدمت کوچکی را در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی انجام دهیم.
وی یادآور شد: تمام مواردی که در بحث جاذبه های گردشگری برای توریست های خارجی مهم است در اینجا وجود دارد و امیدوارم بتوانیم با شرکت در نمایشگاه های خارجی، پتانسیل های جذب توریست را به جهانیان معرفی کنیم.
یکی از مدیران دفتر مسافرتی تهران نیز آسمان بسیار آبی شهر راین را نشانه ای از عدم هر نوع آلودگی و سالم بودن هوای این شهر آرمیده بر دامنه کوه هزار دانست و گفت: حتی تنفس در این شهر زیبا نیز برای گردشگران مفید است.
بخشدار راین نیز در حاشیه این بازدید گفت : این شهر در موضوع اقتصاد مقاومتی در چهار حوزه گردشگری ، معادن ، صنایع دستی و کشاورزی زمینه لازم برای توسعه و عمران را دارد.
اکبر عباسپور از آمادگی بخشداری راین برای هر نوع همکاری با سرمایه گذاران اشاره و بیان کرد: تحقق فرش قرمز برای سرمایه گذاران که استاندار کرمان بر ان تاکید دارند را به صورت جدی دنبال می کنیم.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی راین نیز گفت : در بحث اقامت گردشگران چندین خانه بوم گردی و یک هتل آپارتمان در این منطقه راه اندازی شده است .
سید وحید طاهری افزود: منطقه راین با داشتن اماکن تاریخی و طبیعی فراوان از جمله ارگ ،آبشار ، بزرگترین دهانه آتشفشانی ایران ، طبیعت باطراوت کوه هزار ، چشمه های آب معدنی ، محوطه های باستانی ،چنارهای هزار ساله ، سرو چهارصد ساله، چشمه های رنگی،قلعه مسکونی ده میرزا ،حرم سه امامزاده در شهر راین و دو امامزاده در روستاهای اطراف ، بعنوان یکی از قطب های مهم گردشگری استان کرمان مطرح است.
راین شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می‌شود.
ارگ راین دومین بنای خشتی بزرگ جهان پس از ارگ بم با مساحت تقریبی ۲۰ هزار متر مربع در این شهر قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین