اخبار گردشگری

اسکان ۳۷۰ هزار مسافر در بوستان‌های یاسوج

سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از طبیعت بکر، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تنوع مکان‌های تفریحی مقصد مناسبی برای مسافران در کشور به‌ویژه خطه جنوب در این فصل گرم از سال تبدیل شده است.
وجود ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان و نزدیکی به بنادر جنوبی کشور گردشگری را در یاسوج مرکز استان رونق داده است.
فرشاد صادقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر در بوستان‌های شهری، ساحلی، مهرورزی، ولایت، چشمه نباتی، بانوان و آبشار یاسوج اسکان یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: احداث بوستان‌های جدید و برنامه ریزی در مدیریت شهری یاسوج نقش مهمی در افزایش اسکان مسافران داشته است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران و گردشگران در این فصل گرم سال است.
صادقی عنوان کرد: بیشترین تعداد مسافران در بوستان ولایت و بانوان اسکان داده شدند.
وی با اشاره به شمار زیاد گردشگران در آبشار یاسوج افزود: در ایام تعطیلات اخیر هر شب بیش از هفت هزار نفر مسافر در آبشار یاسوج اسکان داده شدند.
صادقی اظهار کرد:۸۰ درصد مسافران و گردشگران از استان‌های همجوار اصفهان، یزد، خوزستان، بوشهر و فارس بودند که یاسوج را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب کرده بودند.
صادقی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های میدانی و چهره به چهره، میزان رضایت بخشی مسافران و گردشگران از عملکرد مدیران حوزه شهری و سازمان سیما ومنظرشهری یاسوج مثبت بوده است.
وی با اشاره به مدیریت اسکان و دریافت عوارض ورودی بیان کرد: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی در ورودی آبشار یاسوج لحاظ نشد.
صادقی تصریح کرد: به‌منظور تأمین زیرساخت‌های بهداشتی ۴۲ سرویس بهداشتی در پارک‌ها ایجاد شده و ۴۲ سرویس نیز در دست ساخت است.
صادقی افزود: به‌صورت مستمر زباله‌های پارک‌های اسکان در سه نوبت در روز جمع آوری می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۱۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۱/۶۱۱۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین