اخبار گردشگری

اعتبار ۴۳۰ میلیون ریالی برای آموزش صنایع دستی به بانوان روستایی سمنان

جعفر صفاخواه روز شنبه در گفت و گویی با خبرنگاران افزود: با هدف اجرا و تحقق طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستاهای هدف گردشگری ابر شاهرود و چاشم مهدی‌شهر، دوره‌های آموزشی صنایع دستی در این ۲ روستا برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این دوره‌ها از ابتدای سال ۹۶ آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد، گفت: بر این اساس دوره‌های آموزشی گلیم و گلیچ‌بافی در روستای چاشم برای بیش از ۲۰ نفر از بانوان و با اختصاص ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار و دوره‌های آموزشی گلیم و جاجیم بافی در روستای ابر برای بیش از ۶۰ نفر از بانوان با اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برگزار می‌شود.
صفاخواه افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و طرح ضربتی تولید و اشتغال تا کنون جلسات متعددی با فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شده و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، اجرای دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف، تامین و تربیت مدرسان واجد شرایط برای اجرای دوره‌های آموزشی از جمله دستاوردهای این جلسات است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و راه اندازی فروشگاه صنایع دستی از دیگر فعالیت‌ها برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان سمنان است.
اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار« اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» ، شناسایی استعدادها و قابلیت‌های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی است.
ارائه راهکار به روستاها در زمینه راه اندازی و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی، رونق صنایع دستی، بهره برداری از ظرفیت های تاریخی موجود از جمله آب انبارها و حمام های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، از جمله دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.
روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله ۲۴ کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و ۴۹ کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا ، در کنار کوهستان با چشم اندازهای طبیعی واقع شده است و روستای هدف گردشگری ابر نیز در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد، این روستای پلکانی جاذبه های فراوانی از جمله جنگل ابر و مراتع ییلاقی دارد.
استان سمنان ۴۰ روستا هدف گردشگری و بیش از چهار هزار هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد.
۷۳۴۱/۶۱۰۳ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین