اخبار گردشگری

روایت معاون گردشگری از تفاوت هزینه تبلیغات برای جذب توریست

 

به گزارش تسنیم، مرتضی رحمانی‌موحد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: «بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشورمان، تجربیات کشورهای دیگر را دیده است و بر همان اساس نیازهای خود را به ما ابلاغ می‌کنند. ما نیز از ظرفیت دولت یازدهم در بحث گردشگری از سال ۹۳ استفاده کردیم که یکی از دستاوردها برگزاری همایش جهانی گردشگری در سال ۹۵ بود. چند برابر شدن گردشگران کشور به بازاریابی بسیار قوی نیاز دارد تا موتور این چاه نفت را رونق دهد.» وی با اشاره به اهمیت نقش بازاریابی در صنعت گردشگری گفت: «برای هر گردشگر ورودی باید هزینه‌هایی کرد؛ مثلا کشورهای آلمان و فرانسه برای هر گردشگر ۲ دلار هزینه بازاریابی می‌کنند، در ترکیه و مالزی ۶ دلار هزینه می‌کنند و برخی کشورهای دیگر نیز ۴۰ دلار تبلیغات برای جذب هر گردشگر هزینه می‌کنند. این درحالی است که ما حدود ۲۰ سنت تبلیغات گردشگری برای هر یک نفر هزینه می‌کنیم.»

رحمانی‌موحد خاطرنشان کرد: «در عرصه گردشگری به نگاه ۲۰ساله نیاز داریم. به هر حال ما دارای بخش خصوصی هستیم که از نظر تعامل در عرصه گردشگری بین‌المللی جایگاه بالایی دارد؛ مثلا حضور ۱۰ ساله در یک نمایشگاهی می‌تواند تازه باعث افزایش گردشگر از یک منطقه خاص شود.» در ادامه این مراسم، علی باقر نعمتی زرگران، مدیرکل سابق دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در خصوص اقدامات خود در طول ۳ سال مسوولیت با ابراز امیدواری برای تبدیل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به عید گردشگری گفت: «سعی کردیم حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی هدفمند شود و با استمرار شرکت در این نمایشگاه‌ها، دارای نوآوری باشیم. برای اولین‌بار در نمایشگاه روسیه در هر سه سال حضور یافتیم. همچنین در نمایشگاه آذربایجان، آمریکای‌جنوبی، آفریقا و چین نیز حضور یافتیم. هم‌اکنون نیز در بازارهای کره‌جنوبی سیر صعودی داریم.» وی در پایان اظهار کرد: «در حوزه گردشگری داخلی نیز نمایشگاه بین‌المللی تهران را از یک نمایشگاه کوچک به یک نمایشگاه مطرح بین‌المللی ارتقا دادیم و این نمایشگاه از فضای ۹ هزار مترمربع به ۴۰ هزار مترمربع افزایش یافت؛ کما اینکه ظرفیت‌های گردشگری کشورمان بیشتر از این است و می‌تواند محلی برای گردهم آمدن تمام فعالان کشور و منطقه شود.»