اخبار گردشگری

۸ نکته برای افزایش فروش کسب‌وکارهای مرتبط با سفر

 

– مزایای سرویس یا محصول خود را برجسته و معرفی کنید:

سعی نکنید مانند رقبای خود باشید؛ بلکه تلاش کنید بتوانید منحصربه‌فرد باشید و به مشتریان خود گوش دهید. مشتریان به شما پیشرفت می‌بخشند، زیرا آنها دلیل حضور شما هستند. از آنها بخواهید که در مورد سرویس یا محصول شما نظرات خود را یادداشت کنند. این یک موقعیت برد–برد خواهد بود؛ چراکه آنها از اینکه نظراتشان پرسیده شود خرسند خواهند بود و در عین حال شما از نظرات ارزشمندی بهره‌مند خواهید شد که به شما کمک می‌کنند ایده‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های بهتر و جدیدتری را پیاده‌سازی کنید.

 

– در رسانه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنید:

تمام سنین در حال حاضر کم و بیش با شبکه‌های اجتماعی در سطوح مختلف تعاملاتی دارند و اجتماعاتی را می‌سازند که بتوانند در آنها در مورد سفر صحبت کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، نکات مختلف را بیان کنند و… با استفاده از تصویر، ویدئو، پرسش یا بیان یک حالتی می‌توانید آنها را تشویق کنید شما را دنبال کنند. از اینگونه اطلاعات استفاده و آنها را به شکل ارزشمند و جذابی به مخاطب ارائه کنید. گوش دادن به نظرات مخاطبان و دریافت بازخورد به شما کمک می‌کند هوشمندتر، بهتر و سریع‌تر باشید.

 

– ارزش‌های افزوده پیشنهاد بدهید:

ساده‌ترین راه برای اینکه بتوانید درآمد شرکت را به ازای هر مشتری بالا ببرید، اضافه کردن پیشنهادهای مکمل به تجربیات آنهاست. برای مثال ناهار یا شام را به‌عنوان پیشنهاد به بسته سفر آنها اضافه کنید. یا اجاره تجهیزات اضافه. برای انجام درست این کار شما باید به خوبی بدانید که مخاطبان شما به چه چیزی واقعا احتیاج دارند.

 

– با خلاقیت سعی کنید اجزای مختلف سفر را در کنار هم قرار دهید و محصول جدیدی بسازید:

محصولات متفاوت را در یک تجربه منحصربه‌فرد کنار هم قرار دهید، یک بسته جدید بسازید و سعی کنید که با قیمت بهتری محصول خود را به بازار ارائه کنید. این می‌تواند برای مشتریان شما جذاب باشد. روند ساخت یک بسته سفر باید ساده و سریع انجام گیرد. بعضی از نرم‌افزارهای اتوماسیون گردشگری می‌توانند به شما کمک کنند در چند مرحله کوتاه بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید.

 

– یک بازار اختصاصی بیابید:

یکی از روش‌های مرسوم در شرکت‌های گردشگری و به‌طور معمول کسب‌وکارهای مختلف در دنیا توجه به یک بازار اختصاصی و مشخص است؛ یعنی گروه مخاطب کوچک‌تری به عنوان مشتری انتخاب می‌شود و شما برای گروه مخاطب با مشخصات و ویژگی‌های خاصی محصول خود را سفارشی‌سازی می‌کنید.

 

– از روش‌های رزرو آنلاین استفاده کنید:

همان‌طور که حتما می‌دانید فروش آنلاین محصولات و خدمات یکی از روش‌های مورد علاقه کسب‌وکارها و مشتریان برای فروش و خرید محصولات و خدمات است. می‌توانید از طریق صفحه وب‌سایت خود سفرها و خدمات خود را به افراد معرفی کنید. در دنیای کنونی کسب‌وکار بسیار مرسوم است که خدمات را به صورت ۷/ ۲۴ (۲۴ ساعته و در۷ روز هفته) به مشتری ارائه دهیم و مشتری در هر جای دنیا بتواند از خدمات رزرواسیون پرواز و هتل و تور و دیگر خدمات مسافرتی استفاده کند. پشتیبانی از مشتریان در هر دو بخش رزرو آنلاین و پرداخت آنلاین سفر به عنوان یک سیاست توجه به مشتری در دنیا شناخته شده است.

 

– شبکه کاری B2B خود را گسترش دهید:

خیلی نیاز به توضیح ندارد که ارتباط شما با همکاران خود در بازار برای پیشرفت‌های کاری شما بسیار مهم است. همکاران شما در بازار می‌توانند به شما بازارها و مقاصد جدیدتری را معرفی کنند و ایده‌های جدیدتری به شما بدهند. ارتباطات کاری یکی از مهم‌ترین وظایفی است که شما باید با صداقت و سختکوشی به آن دست پیدا کنید.

 

– با استفاده از سیستم‌های توزیع جهانی، پیشنهادهای خود را به مشتریان بیشتری ارائه دهید:

یکی از راه‌هایی که بتوانید به صورت رقابتی در بازار حضور داشته باشید این است که بهترین نرخ ممکن را در بازار در یک استاندارد جهانی در دو جهت کیفیت و قیمت ارائه دهید. این خدمات می‌تواند در حوزه خدمات حمل و نقل، هتل، اجاره ماشین و خدمات دیگر باشد. با استفاده از سیستم توزیع می‌توانید به منابع مختلفی در دنیا دست یابید و به سرویس‌های با کیفیت و قیمت بهتر و بسته‌های سفر و تجربه‌های منحصربه‌فرد و نیز گارانتی هتل‌ها با قیمت‌های پایین‌تر دسترسی پیدا کنید.  البته موارد بسیار زیاد دیگری وجود دارد که شما باید آنها را به عنوان استراتژی در دستور کار خود قرار دهید. اما این هشت نکته که ذکر شد شاید به عنوان اساسی‌ترین موارد بتوانند به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.