اخبار گردشگری

صنایع دستی تبریز در موزه تاتارستان

به گزارش ایرنا، مراسم اهدای صنایع دستی امروز (شنبه) با حضور مقام های شهرداری قازان، نمایندگان رسانه های گروهی تاتارستان، صادق نجفی شهردار تبریز و علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی در موزه ملی این جمهوری برگزار شد.
نجفی در این آئین با ارزشمند خواندن بنیادگذاری غرفه ایران در موزه قازان، اظهار کرد: شهر تبریز دارای ۳۰ گنجینه با تاریخی طولانی و فرهنگی غنی است و در صددیم برای افزایش تعاملات در چارچوب هفته فرهنگی، در موزه ملی تاتارستان نمایشگاه صنایع دستی تبریز برگزار کنیم.
اقبالی زارچ نیز با اشاره به ایجاد غرفه دائمی ایران در این موزه با پیگیری سرکنسولگری ایران در نوروز سال جاری، همکاری شهرداری تبریز در افزایش آثار نمایشی موزه ملی تاتارستان را زمینه ساز توسعه مناسبات فرهنگی بر شمرد.
خانم سوتلانا ایزومایلووا معاون مدیر موزه تاریخ ملی تاتارستان نیز با تشریح ویژگی این گنجینه از جمله نگهداری بیش از یک میلیون اثر هنری و تاریخی، گفت: همکاری ارزشمند جمهوری اسلامی برای راه اندازی غرفه همیشگی ایران افزون بر امکان آشنایی بیشتر بازدید کنندگان با تاریخ و فرهنگ والای ایرانیان، دوستی دو ملت را نیز بیشتر می کند.
وی تاکید کرد که موزه ملی تاتارستان آماده همکاری های متقابل و بیشتر در زمینه های فرهنگی و تاریخی است.
در پایان مراسم نیز سند اهدای این مجموعه آثار فرهنگی بین معاون موزه ملی تاتارستان و نجفی شهردار تبریز امضا شد.
تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع شده و از پیشرفته ترین جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی روسیه است.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین