اخبار گردشگری

سایت‌های گردشگری دیگر نیازی به «تی نماد» ندارند

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت الکترونیک، سایت‌هایی که کسب و کار اینترنتی در حوزه گردشگری راه انداخته‌اند، دیگر الزامی به داشتن «تی نماد» ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، در چند روز گذشته تعدادی از سایت‌های گردشگری که اقدام به رزرو هتل، تورهای گردشگری و صدور بلیت می‌کردند، به دلیل نداشتن «تی نماد» (تینماد)، فیلتر شده و یا برخی از فعالیت‌های آنها متوقف شده است.

در پی اعتراض مدیران این سایت‌ها به سازمان توسعه تجارت الکترونیک، جلسه‌ای با حضور دبیر و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، مدیران سایت‌های گردشگری، رئیس و معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح امروز در مرکز توسعه تجارت الکترونیک برگزار شد.

در این برنامه رمضانعلی صادق‌زاده رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ما طبق توافقی که با سازمان میراث فرهنگی کرده‌ بودیم، آن‌ها از ما خواستند که از میان سایت‌هایی که کسب و کار اینترنتی راه انداخته‌اند، آن دسته از سایت‌هایی که فعالیت گردشگری می‌کنند، نماد این سازمان را که «تی نماد» نامیده می‌شود، داشته باشند؛ ما هم این نماد را صادر کردیم. مدیران سایت‌های گردشگری نیز در این برنامه اعلام کرده‌اند که ما همه اقدامات قانونی لازم را برای کسب و کار اینترنتی انجام داده‌ایم. حتی مدیر یکی از سایت‌ها گفت سایت رزرو هتل، زیرمجموعه هلدینگ ما بود. ما نمی‌دانستیم که باید برای آن هم جداگانه «تی نماد» بگیریم، چون فکر می‌کردیم داشتن «تی نماد» برای هلدینگ اصلی کافی است.

وی در این جلسه گفت که آماده همکاری است تا سایت‌هایی که در راه کسب و کار اینترنتی به مشکل برخورد کرده‌اند، قدم برداشته و مشکلات آنها را حل کنند.

فرانک رازقی اسکویی معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز گفت: از سازمان مقرردات‌زدایی خواستیم تا اعلام کند که آیا داشتن «تی نماد» قانونی است یا خیر که گفتند در قانون نیامده است.

وی افزود: دیگر از کسانی که کار گردشگری انجام می‌دهند نمی‌خواهیم که حتما «تی نماد» داشته باشند، داشتن همان مجوز بند (الف) و (ب) کفایت می‌کند. در این جلسه مسئولان حاضر اعلام کردند که با دادستانی مذاکره خواهند کرد تا این مشکل حل شده و آن‌ها را توجیه کنند که نداشتن «تی نماد» دلیلی بر فیلتر شدن این سایت‌ها نیست. جلسه دیگری نیز هفته آینده با حضور سازمان‌های مختلف از جمله دادستانی پیرامون این موضوع برگزار خواهد شد.
سایت‌های گردشگری دیگر نیازی به «تی نماد» ندارند

سایت‌های گردشگری دیگر نیازی به «تی نماد» ندارنداضافه به لیست علاقمندی ها