اخبار گردشگری

طرح ثبت ۱۵محوطه باستانی شهرستان اردستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، علیرضا غیور عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های مرمت بافت و خانه های تاریخی شهر مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی جهت مرمت بافت های تاریخی شهرهای اردستان، مهاباد و زواره، مرمت مسجد جامع اردستان، مقبره امیر اویس، قنات دوطبقه و کاخ سرهنگ آباد زواره اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارهای تملک دارایی شهرستان نیز مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جهت مرمت آثار تاریخی اردستان در نظر گرفته شده است.
رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان اردستان تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت بافت و خانه های تاریخی شهر مهاباد اختصاص داده شده است که هم اکنون کارگاه های مرمتی میراث فرهنگی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
فرماندار اردستان در ادامه به شناسایی ۷۸محوطه باستانی در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ثبت و شناسایی و تعیین حریم بناهای تاریخی و محوطه های باستانی، طرح ثبت ۱۵محوطه باستانی شهرستان در حوزه دشت کویر مرکزی و شهر مهاباد آغاز شد.
غیور افزود: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال توسط تیم باستان شناسی و نقشه بردار خبره میراث فرهنگی استان اصفهان در حال اجرا است.
وی گفت: تا کنون ۶۷ اثر تاریخی شهرستان و ۲ بافت تاریخی زواره و مهاباد در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر (قنات دوطبقه) نیز در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان اردستان در ۱۱۸کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
۷۴۰۸/۷۴۳۱ * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین