اخبار گردشگری

معرفی و ثبت آثار مفاخر کشور،ادای دینی به هویت نسل آینده است

زهرا احمدی پور در حاشیه نصب کاشی میراث ماندگار بر سر در خانه ناصر مسعودی (خواننده فولکلوریک نامی گیلان و کشور) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح میراث ماندگار فرایندی در راستای معرفی و ماندگاری مفاخر در حافظه فرهنگی کشور است.
وی اظهار کرد: پیش تر در بخش میراث فرهنگی تنها به ثبت بناهای تاریخی ،و در حوزه میراث ناملموس به ثبت یک سری آواها و اسناد و ثبت بخشی از گنجینه های هنری اکتفا می شد، این در حالیست که اهتمام به مفاخر کشور بعنوان سرمایه ،وجهه و هویت فرهنگی کشور حلقه مفقوده ای بود که در اثر کم دقتی در میراث فرهنگی مغفول مانده بود.
وی گفت: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور طی چند ماه اخیر در صدد اتصال این حلقه مفقوده برآمده و ضمن شناسایی مفاخر کشور ،در راستای معرفی آنان و مانایی این گنجینه های ماندگار تلاش می کند .
احمدی پور با تاکید بر این که عنصر فرهنگ در محل زیست مان می بایست به یک مقوله جدی تبدیل شود بیان کرد: تلاش می شود تا با شناسایی ، معرفی و ثبت آثار مفاخر در قالب طرح میراث ماندگار در برابر نسل های آینده سرافکنده نباشیم .
در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان،که از روز گذشته آغاز شد سه پروژه گردشگری شامل هتل پنج ستاره در فومن ، هتل چهار ستاره در لاهیجان و یک مجتمع گردشگری در چمخاله لنگرود با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد. دیدار با ناصر مسعودی از مفاخر فولکلور استان و معرفی ایشان بعنوان میراث ماندگار جزوی از برنامه های معاون رئیس جمهوری در روز پنجشنبه بوده است.
خبرنگار: ضامن** انتشار دهنده : بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین