اخبار گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی: ثبت آثار مفاخر کشور،ادای دینی به هویت نسل آینده است

زهرا احمدی پور در حاشیه نصب کاشی میراث ماندگار بر سر در خانه ناصر مسعودی (خواننده فولکلوریک نامی گیلان و کشور) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح میراث ماندگار فرایندی در راستای معرفی و ماندگاری مفاخر در حافظه فرهنگی کشور است.
وی اظهار کرد: پیش تر در بخش میراث فرهنگی تنها به ثبت بناهای تاریخی ،و در حوزه میراث ناملموس به ثبت یک سری آواها و اسناد و ثبت بخشی از گنجینه های هنری اکتفا می شد، این در حالیست که اهتمام به مفاخر کشور بعنوان سرمایه ،وجهه و هویت فرهنگی کشور حلقه مفقوده ای بود که در اثر کم دقتی در میراث فرهنگی مغفول مانده بود.
وی گفت: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور طی چند ماه اخیر در صدد اتصال این حلقه مفقوده برآمده و ضمن شناسایی مفاخر کشور ،در راستای معرفی آنان و مانایی این گنجینه های ماندگار تلاش می کند.
احمدی پور با تاکید بر این که عنصر فرهنگ در محل زیست مان می بایست به یک مقوله جدی تبدیل شود بیان کرد: تلاش می شود تا با شناسایی ، معرفی و ثبت آثار مفاخر در قالب طرح میراث ماندگار در برابر نسل های آینده سرافکنده نباشیم .
در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان،که از روز گذشته آغاز شد سه پروژه گردشگری شامل هتل پنج ستاره در فومن ، هتل چهار ستاره در لاهیجان و یک مجتمع گردشگری در چمخاله لنگرود با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد. دیدار با ناصر مسعودی از مفاخر فولکلور استان و معرفی ایشان بعنوان میراث ماندگار جزوی از برنامه های معاون رئیس جمهوری در روز پنجشنبه بوده است.
خبرنگار: ضامن** انتشار دهنده : پروانه امانی
۱۸۸۱ /۱۳۵۴

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین