اخبار گردشگری

کاشی میراث ماندگار بر سر در خانه استاد ناصرمسعودی نصب شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با استاد ناصر مسعودی (خواننده فولکلوریک نامی گیلان و کشور) ایشان را سرمایه فرهنگی کشور دانست و بیان کرد: طرح میراث ماندگار فرایندی در راستای معرفی و ماندگاری مفاخر در حافظه فرهنگی کشور است.
وی اظهار کرد: متاسفانه ، در برهه ای از زمان در ثبت آثار و معرفی مفاخر کشور کوتاهی شد اما اینک سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری بر آن شده است تا در معرفی ، ثبت و ماندگاری مفاخر فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نورزد.
وی در راستای نصب کاشی میراث ماندگار بر سر در خانه استاد ناصرمسعودی توضیح داد: این اقدام برای معرفی هنرمندان ،احساس تعلق هموطنان به هویت و مفاخر سرزمینشان و همچنین شناخت نسل جدید از هویت فرهنگی خویش انجام می شود.
استاد ناصر مسعودی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اهتمام مسئولان دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به فرهنگ و هنر گفت: هنر ماندگار است؛ اهتمام به هنرمند هر چقدر دیر ، اما از هر کجا که آغاز شود ، غنیمت است.
وی ضمن آرزوی سلامت برای استاد محمد رضا شجریان ، ایشان را یکی از مفاخر فرهنگی و هنری کشور دانست و از ثبت ربنای ایشان در فهرست آثار ملی قدردانی کرد.
استاد مسعودی خود را از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ هنرمند کم کاری دانست و افزود : پس از سال ها عزلت برای اجرای ترانه میرزا کوچک خان به سراغ من آمدند؛ و پس از سال ها دوری از صحنه اجرا در سال گذشته مردمان این سرزمین بار دیگر مرا بر صحنه کنسرت پذیرا شدند.
وی وجود انسان های نیک سرشت را از خصیصه های مردمان سرزمینش عنوان و خاطرنشان کرد : وجود چنین انسان هایی بارقه امید در دل ها ایجاد می کند ،و در همین راستا می بایست ظرفیت و استعداد جوانان این سرزمین را پاس داشت و فضا را برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری آنان مهیا کرد.
ناصر مسعودی مشهور به بلبل گیلان ، زاده ششم فروردین ماه ۱۳۱۴ ، قدیمی‌ترین خواننده اشعار گیلکی در قید حیات است که از او آثار ماندگاری چون میرزا کوچک‌خان (چقدر جنگلا خوسی)، کوراشیم، بنفشه گل و… تا کنون منتشر شده‌است.
خبرنگار: ضامن **انتشار دهنده : بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین