اخبار گردشگری

معاون میراث فرهنگی: ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی کشور بیمه می شوند

به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: لایحه ‌ای تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در صورت تصویب ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی که در صف انتظار بیمه هستند، زیر پوشش قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: تا پیش‌ از این ۱۲ درصد سهم بیمه‌ شوندگان برای هنرمندان و صنعتگران صنایع ‌دستی و ۸۸ درصد برای قالی‌بافان و بافندگان فرش بود که در تفاهم صورت گرفته و تصویب لایحه ۳۰ درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران اختصاص می‌ یابد.
حسینی مکارم، حمایت از نمایشگاه‌ های محلی‌، منطقه‌ ای و ملی را از برنامه‌های اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: با برپایی نمایشگاه ها زمینه برای معرفی بیش از پیش صنایع دستی و کسب بازار فروش داخلی و خارجی محصولات فراهم می شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری از رشد ۱٫۵ برابری صادرات محصولات صنایع دستی کشور در دولت یازدهم خبر داد و افزود: صادرات محصولات صنایع دستی در پایان دولت دهم ۱۰۰ میلیون دلار بود، اما این رقم در دولت یازدهم به ۲۵۰ میلیون دلار رسید.
حسینی مکارم خاطرنشان کرد: با حمایت از هنرمندان در استانهای مختلف کشور و اعطای تسهیلات برای افزایش اشتغال و رونق کارگاه های تولید صنایع دستی، این رقم در دولت دوازدهم می تواند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات محلی با حضور ۱۱ استان کشور روز چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
در این نمایشگاه صنایع دستی هنرمندانی از استانهای اصفهان، قم، مرکزی، خوزستان، فارس، لرستان، کهگلویه و بویراحمد، یزد، همدان، زنجان، چهارمحال و بختیاری در ۱۰۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین