اخبار گردشگری

تکمیل ۷۰ درصدی واحدهای اقامتی در خراسان رضوی

یوسف بیدخوری روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در روز نخست تعطیلات هتلها با ۶۳ درصد و اسکان ۲۳ هزار و ۱۷۶ نفر، هتل آپارتمانها با ۶۳ درصد و اسکان ۱۶ هزار ۶۳۷ نفر و مهمانپذیرها با ۵۸ درصد و اقامت ۱۴ هزار ۸۸۳ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تکمیل گنجایش را در خراسان رضوی به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: در روز دوم تعطیلات نیز هتلها با اقامت ۲۷ هزار و ۵۲۵ نفر ۷۱ درصد، هتل آپارتمانها با اسکان ۱۶ هزار و ۸۴۸ نفر و تکمیل ۷۵ درصد و مهمانپذیرها با اسکان ۱۵ هزار و ۷۷۴ نفر به میزان ۷۷ درصد ظرفیتشان را تکمیل کرده اند.
او گفت: گنجایش پذیرش خانه مسافرها در مشهد نیز بطور میانگین طی این دو روز به میزان ۸۵ درصد تکمیل شده است.
مسئول واحدهای اقامتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۶ هزار نفرشب گنجایش واحدهای اقامتی رسمی در دو روز تعطیلات عید سعید فطر میزبان مسافران و زائران در این استان بوده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتلها تعداد ۳۶ هزار و ۶۲۲ تخت، هتل آپارتمانها تعداد ۲۵ هزار و ۸۳۳ و در میهمانپذیرها تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۰ تخت گنجایش میزبانی برای مسافران وجود دارد.
او با بیان اینکه در مجموع ۹۳۱ واحد اقامتی رسمی در خراسان رضوی میزبان مسافران هستند گفت: این تعداد شامل ۲۱۳ هتل ، ۳۱۹ هتل آپارتمان و ۳۹۹ مهمانپذیر می شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین