اخبار گردشگری

افتتاح هتل پنج ستاره در فومن با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایرنا با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر چهارشنبه یک هتل پنج ستاره در زمینی به ‌مساحت ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۸۲ اتاق و ۲۵۰ تخت در شهرستان فومن افتتاح شد.
این مکان اقامتی با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده که ۱۲۰ میلیارد ریال آن از محل منابع تسهیلاتی و ۹۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری بخشی خصوصی است.
هتل پنج ستاره در شهرستان فومن دارای مجموعه اقامتی، رستوران، تالار و استخر شناست و در طراحی داخلی آن از نمادهایی از جنس سفال برجسته و فرش نقش ‌برجسته استفاده شده است.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان، امروز (چهارشنبه) سه پروژه گردشگری با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.
این پروژه ها شامل افتتاح هتل پنج ستاره در فومن ، هتل چهار ستاره در لاهیجان و یک مجتمع گردشگری در چمخاله لنگرود است.
بازدید از پروژه هتل ایران رشت و بازار هنر در پیاده راه فرهنگی رشت و چندین طرح گردشگری دیگر از برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیش از حضور در جلسه شورای اداری گیلان در صبح فردا (پنجشنبه) است.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند و ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعالیت می کنند.
خبرنگار:امیرپوراحمد**انتشاردهنده:امیرحسین کبیری
۷۲۹۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین