اخبار گردشگری

مرمت موزه قاجار تبریز آغاز شد

مهدی بزاز دستفروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای آمادگی هر چه بیشتر موزه های استان برای میزبانی از گردشگران و رویداد تبریز ۲۰۱۸، طرح بهسازی و عملیات مرمتی کفپوش طبقه اول موزه قاجار آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مرمت و بهسازی بخشی از این موزه حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول می کشد، اظهار کرد: در این طرح تالار سکه، بافته و منسوجات، چینی، آبگینه، موسیقی، فلزات و خاتم از امروز (چهارشنبه) مرمت و بهسازی می شود.
وی، میزان اعتبار اختصاص یافته برای طرح مرمت و بهسازی بخشی از موزه قاجار را ۱٫۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
بزاز دستفروش ادامه داد: بازدید کنندگان در مدت تعطیلی این بخش می توانند از طبقه همکف این موزه از ورودی حیاط که شامل بخش های سنگ، اسلحه، رجال و فرامین و معماری و شهرسازی است، بازدید کنند.
وی گفت: مرمت بخشی از این موزه در راستای بهسازی موزه های استان انجام می شود و هم اکنون موزه آذربایجان مرمت شده و سایر موزه ها نیز در نوبت مرمت و بهسازی است.
موزه قاجار در محله تاریخی ششگلان تبریز و با هدف گردآوری و ارائه آثار ارزشمند و متنوعی از دوره قاجار در سال ۱۳۸۵ در خانه امیرنظام گروسی افتتاح شده است.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و ۷۸۰ اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این استان دارای ۱۹ موزه بوده که ۱۲ موزه در تبریز واقع است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین