اخبار گردشگری

۱۰۵بیمارستان و ۳۴ شرکت، مجوز گردشگری سلامت دارند/قطع ید دلالان در اولویت است

محمدعلی فیاضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: یکی از کارهای خوبی که در حوزه گردشگری سلامت تاکنون انجام شده، تشکیل «انجمن توسعه گردشگری سلامت» است.
وی افزود: این تشکل غیردولتی، یک انجمن حرفه ای است که فعالان حوزه گردشگری سلامت در آن عضویت دارند و یکی از کارهای موفق آن، مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت عمان بوده است.
دبیر کمیته ملی گردشگری سلامت تاکید کرد: مهم‌ترین کاری که اکنون باید در این حوزه صورت بگیرد، ساماندهی ورود گردشگران سلامت به کشور است و اینکه سهم دلالان را به حداقل برسانیم و نگاه سیستماتیک را حاکم کنیم.
وی ادامه داد: باید پذیرش بیماران گردشگری سلامت، از طریق انجمن و مراکز بیمارستانی صورت بگیرد که مجوزهای لازم را دارند.

** استانداردها مدام ارزیابی می شود
فیاضی عنوان کرد: تاکنون ۳۴ شرکت مجوزهای لازم را از معاونت گردشگری گرفته اند و به عضویت «انجمن توسعه گردشگری سلامت» درآمده اند و با عضویت در این تشکل غیردولتی، درباره نحوه سیاستگذاری ها و ورود به بازارهای جدید و اختصاص سهم بیشتر، برنامه ریزی می کنند.
وی اضافه کرد: ۱۰۵ بیمارستان توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشخص شده و بعد از اعتبارسنجی، ظرفیت هایشان بررسی شده و مرتب توسط ناظران وزارتخانه بازرسی می شوند.
مدیرکل توافق‌های ملی گردشگری تصریح کرد: برای آسیب شناسی این روند، انجمن توسعه گردشگری سلامت بازوی جدی ما بوده و مرتب شرایط موجود را با استانداردها تطبیق می دهد.

** عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در صدرگردشگران ورودی سلامت
فیاضی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه مردم دغدغه دارند که مبادا تخت های بیمارستان های دولتی که گاهی با محدودیت مواجه اند در اختیار گردشگران سلامت قرار بگیرد، نیز گفت: میزبان این گردشگران هم بیمارستان های خصوصی و هم دولتی هستند.
وی تاکید کرد: البته تامین سلامت هم‌وطنان ما در اولویت وزارت بهداشت و درمان هست و ما نیز بنا داریم از بیمارستان های خصوصی بیشتر استفاده کنیم و از ظرفیت اضافی بیمارستانهای دولتی بهره بگیریم.
دبیر کمیته ملی گردشگری سلامت تبیین کرد: بیشترین سهم ما از گردشگران سلامت متعلق به کشور عراق هست و آذربایجان و ارمنستان در رتبه های بعدی قرار دارند.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین