اخبار گردشگری

آماده سازی ۵ هزار تخت اقامتی در چهارمحال و بختیاری برای تعطیلات عید فطر

حیدر صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجاکه آب و هوای استان برای میزبانی از مسافران در شرایط مطلوبی قرار دارد پیش بینی می شود مسافران زیادی به استان سفر کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا واحدهای اسکان فرهنگیان، کمپ های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانسراهای دولتی، هتل ها و مجتمع های گردشگری برای پذیرش مسافران آماده شده است.
صادقی همچنین از تهیه اقلام مواد غذایی موردنیاز برای ایام تعطیل عید فطر خبر داد و گفت: ذبح گوسفند و ارائه بهداشت آن به مسافران از سوی دامپزشکی نظارت می شود، آب مورد نیاز به مناطقی که کمبود آب دارند تامین شده است و اماکن بر ارائه کمی و کیفی اقلام غذایی نظارت شدیدی به کار می گیرد.
به گزارش ایرنا، قرارگیری بخش وسیعی از جنگل های زاگرس، وجود بیش از یک هزار چشمه و ۳۰۰ چشمه آب معدنی، پنج منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی و یک اثر طبیعی ملی، آبشارها، غارها، تالاب ها و سواحل رودخانه زاینده رود و کارون بخشی از جاذبه های طبیعی خاص این استان است و حضور عشایر کوچنده در دامنه کوه های سرسبز زاگرس، بکرترین منظره از زندگی بشر در عصر مدرن را به تصویر می کشد که می تواند چشم هر بیننده ای را به وجد آورد و گردشگران را از فرسنگ ها فاصله به این منطقه بکشاند تا با مشاهده این مناظر یکی از مهمترین تجربه های گردشگری خود را ثبت کنند.
تاکنون در حدود ۴۵۰ جاذبه گردشگری در این استان شناسایی شده که این جاذبه ها در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی طبقه بندی شده است.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در تعطیلات عید فطر به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین