اخبار گردشگری, اقامتگاه

مهدیشهر آماده پذیرای گردشگران تابستانی است

حسن ارگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه ها و چشم انداز طبیعی، ظرفیت حضور گردشگران در فصول مختلف سال را دارد.
وی خاطرنشان کرد : جذب گردشگر فقط مختص به یک دوره زمانی از سال نیست و با برنامه ریزی بلندمدت می توان در هر چهار فصل شاهد حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در استان سمنان به ویژه در این منطقه باشیم.
وی اظهار داشت : پیست اسکی چاشم، روستاهای نمونه گردشگری ملاده، هیکو و ده صوفیان از ظرفیت های گردشگری شهمیرزاد است که می توان با نوسازی و بازسازی زیرساخت ها حتی برای روزهای برفی و سرد سال شاهد گردشگر در این منطقه باشیم.
فرماندار مهدی‌شهر تصریح کرد : در کنار ایل بزرگ عشایر سنگسری به عنوان یک جاذبه ارزشمند گردشگری، شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد قرار دارد که بزرگترین باغ گردوی جهان و از جاذبه های گردشگری طبیعی در آن است که سبب شده تا جذابیت های گردشگری شهرستان قابل توجه باشد.
ارگی اضافه کرد : دیگر آثار از جمله غار دربند ، شیرقلعه، عمارت خیل خان، هتل ارزشمند سنگسر با معماری خاص، منطقه حفاظت شده پرور، پارک ملی صیدوا، انواع نان و لبنیات عشایر ایل سنگسر و آلو و گردوی شهمیرزاد از جمله سوغات های این خطه، بر جذابیت های شهرستان مهدی ‌شهر افزوده است.
فرماندار مهدی‌شهر ادامه داد : تعداد قابل توجهی از مسافران برای عزیمت به شهرهای شمالی کشور، راه های مواصلاتی استان سمنان را انتخاب می کنند، شایسته نیست اسکان این مسافران در مساجد و توقف‌گاه های موقت انجام شود و از این مکان ها برای استراحت استفاده کنند.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در بخش گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای ۶۲ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و ۸۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود ۲ هزار نفر شب است.
شهرستان مهدیشهر بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۳۳۹/۶۰۲۶
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین