اخبار گردشگری

تخریب بخشی آثار دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس آبادان

به گزارش ایرنا باغ موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم آبادان یکی از مکان های منحصر به فرد و دست نخورده سال های دفاع مقدس در حاشیه اروندرود قرار دارد که چند سالی است مقصد بازدید اعضای کاروان های راهیان نور و هموطنان از مناطق جنگی بخصوص در ایام تعطیلات نوروزی است.
همجواری آن با اروندرود و وجود آثار بکر و دست نخورده دفاع مقدس، از ویژگی­ های منحصر به فرد این مکان است که به خوبی می تواند جنگ و هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعثی به کشور را در سال های جنگ تحمیلی به نسل جدید انقلاب منتقل کند.
رئیس باغ موزه دفاع مقدس آبادان شنبه با تایید خبر تخریب این سوله بجای مانده از هشت سال دفاع مقدس به ایرنا گفت:متاسفانه در ۲ روز گذشته این سوله که در محدوده باغ موزه است و در کنار دروازه ورودی شرکت و حراست روغن سازی ایرانول قرار دارد توسط افراد ناشناس توسط لودر تخریب شده است.
سعید صریحی افزود:با توجه به این مطلب که حراست شرکت روغن سازی ایرانول گزارشی در این خصوص ارائه نداده، از نظر ما مدیریت این شرکت ایرانول در تخریب این مکان مقصر است.
وی اظهار داشت:این سوله ۱۷۵ متری مربعی آثار بارزی از هشت سال دفاع مقدس بود که متاسفانه توسط افراد ناشناس تخریب شد.
صریحی گفت:هم اکنون موضوع به ادراه کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان منعکس شده تا اقدام حقوقی در این خصوص انجام شود.
آبادان در جنگ تحمیلی بیش از ۱۰۰ سردار و چهار هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی کرده است.
۳۰۱۵/۶۰۰۲
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین