اخبار گردشگری

آغاز مستند سازی ثبت ملی خانه شهر کرمان

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: خوشبختانه نظر مقام عالی دولت در استان حفظ خانه شهر کرمان و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی و هنری است که انتظار می رود با تکمیل فرایند مستندنگاری این بنا و اعلام نظر نهایی کارشناسان میراث فرهنگی کشور شاهد ثبت ملی آن باشیم و در این خصوص اقدامات مربوط به مستند سازی آن آغاز شده است.
وی با اشاره به مذاکرات استاندار کرمان و معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص خانه شهر افزود: در حال حاضر هر گونه تصمیم گیری در خصوص خانه شهر و ورودی ساختمان جدید استانداری منوط به بررسی و اظهار نظر نهایی کارشناسان میراث فرهنگی کشور شده و مقرر است راهکاری ارائه شود که ضمن حفظ خانه شهر مشکل ورودی ساختمان جدید استانداری نیز حل شود.
وفایی با تاکید براینکه مردم کرمان از خانه شهر خاطرات بسیار دارند، تصریح کرد: بدون شک تمام تلاش استاندار کرمان و همچنین کارشناسان میراث فرهنگی استان و کشور و دوستداران میراث فرهنگی بر حفظ و ماندگاری خانه شهر کرمان است.
وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در فضاهای مجازی که مقامات استان تصمیم به تخریب خانه شهر دارند بیان کرد: مساله ورودی ساختمان جدید استانداری کرمان از مصوبات شورای شهر در دوره های گذشته است که در صورت عدم مداخله و پیگیری استاندار امکان تخریب آن وجود داشت.
وفایی با بیان اینکه در گذشته ساختمان جدید استانداری کرمان با فرض نبود خانه شهر طراحی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه نظر شخصی استاندار کرمان حفظ خانه شهر و تبدیل ان به یک مجموعه فرهنگی و هنری است و تصمیم گیری نهایی در این خصوص را به کارشناسان میراث فرهنگی کشور محول کرده اند که نشان از عنایت ویژه ایشان به دغدغه اهالی فرهنگ و هنر استان دارد.
وی تصریح کرد: در چندسال گذشته با تلاش های بی وقفه استاندار کرمان اقدامات بی نظیری درحوزه میراث فرهنگی از جمله مرمت باغ فتح آباد، بازار بزرگ کرمان، خانه حاج آقا علی و غیره انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: بدون شک انجام هر یک از آنها باید در طول عمر یک دولت انجام می شد که با پیگیری های مقام عالی دولت در استان در مدت زمان کمتر از ۴سال به ثمر نشسته اند و در آینده گزارش کامل این اقدامات در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
خانه شهر کرمان در ششم مهر ۵۰ برای برگزاری اجتماعات و مراسم شهر کرمان افتتاح شده است.
اکنون با طراحی و ساخت مجموعه ای بزرگ در محل فعلی میدان شورا و احداث ساختمان استانداری جدید کرمان، تخریب بخشی از خانه شهر کرمان در دستور کار قرار گرفت که واکنش ها و اعتراضات رسانه ای و فضای مجازی را طی روزهای اخیر برانگیخت و استاندار کرمان از بررسی های کارشناسی برای حفظ و نگهداری بخش های با ارزش این بنا خبر داد.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار: بهنام احمدی*
۷۴۳۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین